danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

دانلودبهترین تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی

تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی

تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی

دانلود تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی

تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 680 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58

تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی

چکیده

آنچه در این تحقیق مدنظر است، بررسی فقهی و حقوقی تغییر جنسیت به طور جامع و کلی می باشد. البته در بسیاری موارد نتیجة بحث فقهی و حقوقی (درحقوق ایران) یکسان است، چه اینکه حقوق ایران مخصوصاً قانون مدنی ایران و قانون مجازات اسلامی بر اساس فقه امامیه تدوین شده است.

این مسأله به عنوان یک پدیدة (تقریباً) خارجی و نوظهور، زمینه ساز پرسش های فراوان فقهی و حقوقی است که عمدتاً این مباحث در باب حقوق خانواده است. مانند جواز یا عدم جواز تغییر جنسیت، بقا یا عدم بقای ازدواج، پس از تغییر جنسیت یکی از زوجین، ولایت و سرپرستی شخص پس از تغییر جنسیت، مسألة ارث، نفقه، مهریه، عناوین خانوادگی و... .

 

واژگان کلیدی :

تغییرجنسیت ـ خنثی ـ فقه اسلامی ـ حقوق ایران.

فهرست مطالب :

فصل اول

کلیات تحقیق..................................................................................................................................................1

فصل دوم

ادبیات نظری تحقیق..............................................................................................................................7

فصل سوم

روش تحقیق.........................................................................................................................................32

فصل چهارم

آنالیز داده ها........................................................................................................................................35

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات......................................................................................................................56

 

دانلود تحقیق تغییر جنسیت از نظر فقهی و حقوقی

کارآموزی ساختمان

کارآموزی ساختمان

کارآموزی ساختمان

دانلود کارآموزی ساختمان

کارآموزی ساختمان
دسته بندی plan پلان
فرمت فایل docx
حجم فایل 10345 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

کارآموزی ساختمان 

فهرست

مقدمه 1

تقسیم بندی انواع روش های ساخت یک ساختمان از نظر مصالح. 2

ساختمان های بتنی. 2

گارگاه برای اجرای ساختمان بتنی. 3

مزایای ساختمان های بتنی. 3

قسمت های مختلف یک ساختمان بتنی. 3

مراحل اجرای ساختمان. 4

پیاده کردن نقشه 5

-جدول اندازه زاویه برای خاکهای مختلف.. 5

شمع. 7

پی کنی. 8

آرماتور بندی. 11

خم کردن آرماتور ها 12

وصله نمودن آرماتور ها 12

وصله کردن به روش کوپلر. 12

تمیز کردن میله گردها 13

حداقل پوشش... 15

حداقل پوشش میلگرد در فنداسیون. 15

میلگردهای انتظار 16

بتن. 17

خواص بتن. 17

ویژگیهای مطلوب بتن سخت شده 18

اجزای تشکیل دهنده ی بتن. 18

مواد نامطلوب در شن وماسه ها 19

انواع سیمان های مصرفی پرتلند در ساختمان های بتنی. 20

آثار ناخالصیهای آب بر خواص بتن. 22

مصرف آب در بتن از نظر کیفیت.. 23

نسبت های مخلوط کردن اجزای بتن. 23

بتن سازی. 26

بتن ریزی. 29

 

مقدمه

 در قرون اخیر که رشد جمعیت در دنیا به طور چشمگیری روبه ازدیاد نهادوبشر از لحاظ علمی وفنی مشکلات بسیاری را حل نموده در ساختن مسکن نیز مانند سایر امورتحولات عمده ای بوجود آورد ودیگر ساختن خانه های تک واحدی جوابگوی احتیاجات جوامع  بشری نبوده وبه همین علت سیستم خانه سازی به کلی دگرگون شده واستفاده از مصالح مقاوم و به روز در ساختمان رایج گردید ه ودراثر دسترسی به این مصالح وامکانات دیگر گسترش شهرها از افقی به عمودی تبدیل شد وامر آپارتمان سازی در ساختمانهای چندین طبقه متداول گردیدکه تنوع مصالح روش های ساخت متداولی را به وجود آورده است

 

 

دانلود کارآموزی ساختمان

سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل

سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل

سمینار دینامیک های دوستی مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل

دانلود سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل

سمینار دینامیک های دوستی  مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل
دسته بندی سمینار کامپیوتر
فرمت فایل docx
حجم فایل 3769 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل 

 

  1. 1.       مقدمه

ارتباطات اجتماعی مثل دوستی و انتخاب partner توسط اصل مجاورت قانون بندی شده است.به هر حال مفاهیمی چون دوستی،مفاهیمی با یال های تار و درجه عضویت مبهم هستند.

این مطالعه نشان میدهد که چگونه دینامیک های دوستی را با یک مدل Agent-Based با استفاده از تئوری مجموعه فازی شبیه سازی کنیم.مجموعه های فازی به ما این امکان را می دهند که برای نشان دادن خصوصیاتی که ذاتا فازی هستند از مقادیر کریسپ استفاده نکنیم.

در اینجا نتایج حاصل از اعمال مجموعه های فازی و عملگرهایش در تعریف ارتباطات دوستی را با نتایج مشابه حاصل از پیاده سازی با مقادیر کریسپ مقایسه شده است.

این مقاله با یکپارچه سازی مدل های محاسباتی و تئوری مجموعه فازی یک دیدگاه مفید در یک روش سیستماتیک مبتنی بر عدم قطیت ذاتی در ارتباطات اجتماعی ارایه می دهد.

دینامیک ارتباطات اجتماعی مثل الگوهای دوستی فیلدی پیچیده از مطالعات است.این مقاله دینامیک های اجتماعی به مجموعه ای از تعاملات عامل ،شرایط آنها و مکانیزم های مرتبط به آنها اشاره دارد.

امروزه تصویر نسبتا دقیقی از بسیاری ویژگی های افراد و فاکتورهای چارچوبی که بر انتخاب دوستی و شبکه های احساسی اثر میگذارد.از جمله این ویژگی ها میتوان مجاورت اجتماعی ،شباهت و ویژگی های منحصر بفردی را نام برد.مدل سازی Agent-based مارا قادر میسازد تا دینامیک های اجتماعی را مطالعه کنیم.به عنوان مثال ABM برای مطالعه افکار عمومی(7)،دینامیک های فرهنگی(8)،دینامیک های زبانی(9)و خیلی های دیگر

منطق فازی یک روش برای اداره کردن حالات مبهم استدلال در محیطی مملو از عدم اطمینان و ابهام می باشد.ابهام یک ویژگی معمول در قلمرو اجتماعی است.(15)Epstin(18)یک انگیزه برای استفاده از منطق فازی در شبیه سازی اجتماعی ایجاد کرد.

در پیاده سازی مدل با استفاده از تئوری مجموعه فازی از بایاس شدن غیر ضروری و در نتیجه از طرح تصمیمات خودسرانه مبنی بر استفاده از مقادیر کریسپ برای نشان دادن ویژگی هایی که ذاتا فازی هستند،جلوگیری میکند.

نقش عمده این مقاله تعریف فرآیندی برای استفاده و یکپارچگی ABM و تئوری مجموعه فازی برای مدل کردن دینامیک های دوستی و همکاری است.

در این مقاله روی یک مدل موجود به نام Mentat(20) کار شده است که در فصل 2 تشریح خواهد شد. در فصل 3 از منطق فازی به عنوان تکنیکی مفید برای مقابله با عدم قطعیت ذاتی در سیستم های اجتماعی و دانش تقریبی موجود در آنها استفاده میشود. در فصل 4 ارتباط بین همسایه ها با ااحتساب درجه شباهت به آنها ،توضیح داده شده است. در فصل 5 ،4ورژن از Mentat معرفی شده است. در فصل 6 درجه های متفاوت فازی سازی معرفی شده است. در نهایت در فصل 7 نتایج بدست آمده ازاین تحلیل بیان شده است.

بنابراین شانس دوستی دو همسایه  با شباهت آنها متناسب است. علاوه بر آن ،اگر دوستی یک رابطه تدریجی در نظر گرفته شود،دو عامل در طول زمان دوستیشان بیشتر می شود. فرآیند دوستی در شکل 1 خلاصه شده است.

روش های زیادی برای تعیین کمیت ظهور و تکامل دوستی وجود دارد که یکی از آن ها برایMentatانتخاب شده که در بخش 5.2 به تفصیل آن می پردازیم.

آنچه برای فرآیند میانجی گری ازدواج یا دوستی اهمیت دارد این است که دوستی نیز مانند همسایگی از نظر شباهت رده بندی می شود.

ابتدا دوستان بر اساس پرسشنامه های "آری یا نه" فیلتر شده،سپس از زیر مجموعه های انتخابی افرادی برای زوج شدن کاندید می شوند.بخش 5.3 را ببینید.این فرآیند مارک کردن جفت  ”Matchmarking”در شکل 2  توضیح داده شده است.

دانلود سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل

سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره : تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر

سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره : تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر

سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر

دانلود سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره : تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر

سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره  تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر
دسته بندی شبکه های کامپیوتری
فرمت فایل docx
حجم فایل 1169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره : تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر

چکیده

 

بطور طبیعی اغلب روابطی قدرتمندتر هستند که از دیگر روابط متمایز اند.قدرت روابط را وزن شبکه می نامند.چند معیار اندازه گیری برای وزن شبکه پیشنهاد شده اند، که شامل سه معیار مشترک مرکزیت گره: درجه ، نزدیکی و میانوندی است.

به هر حال، این تعمیم تنها به وزن گره و نه بر تعداد روابط که بخش مرکزی از اقدامات اصلی متمرکز شده است. در این مقاله تعمیمی ترکیبی از هر دو جنبه پیشنهاد می کند. ما برای نشان دادن مزایای استفاده از این روش از مجموعه داده های آزمایش فریمن استفاده می کنیم.

 

مقدمه

 

دانشمندان شبکه بطور فزاینده ای علاقه مند در تلاش برای بدست آوردن روابط پیچیده بین گره ها می باشند. یکی از راه های تحقیق در مورد این مسئله تمرکز بر قدرت گره است،وتعدادی از مطالعات انجام شده از طیف گسترده ای که در این زمینه آغاز کرده اند، برای بررسی این مسئله (Barrat et al., 2004; Brandes, 2001; Doreian et al., 2005; Freeman et al., 1991; Granovetter, 1973; Newman, 2001; Opsahl and Panzarasa, 2009; Yang and Knoke, 2001).

گره نشان دهنده ی افراد ، سازمان ها و یا حتی کشورهاست و روابط اشاره به ارتباطات ، همکاری ، دوستی ویا تجارت و روابط می تواند معیارهای متفاوتی باشد .

این تفاوت را می توان با تعریف وزن شبکه ، که در آن روابط یا حاضر، هستند یا وجود ندارند ، اما برخی از فرم وزن متصل به آنها تجزیه و تحلیل کرد .

در شبکه های اجتماعی ، وزن یک گره بطور کلی تابعی از مدت زمان ، شدت عاطفی ، صمیمیت و تبادل خدمات  (Granovetter, 1973) ،و برای شبکه های غیر اجتماعی وزن اغلب ظرفیت یا توانایی گره (e.g., the number of seats among airports; Colizza et al., 2007; Opsahl et al., 2008  ) و یا تعدادی ار سیناپس و اتصالات شکاف در شبکه ی عصبی است (Watts and Strogatz, 1998).

با این حال ، اکثر شبکه های اجتماعی صرفاً برای موقعیت های دوتایی تعریف شده و در نتیجه قادر به مقابله با شبکه های وزنی بطور مستقیم نیستFreeman, 2004; Wasserman and Faust, 1994) ) .

با مرز شبکه ، بسیاری از اطلاعات موجود در یک مجموعه داده های شبکه وزن از دست داده و در نتیجه پیچیدگی توپولوژی شبکه را نمی توان به همان اندازه و یا به عنوان غنی شرح داده شده است . به عنوان یک نتیجه ، نیاز رو به رشد برای اقدامات شبکه که بطور مستقیم برای محاسبه وزن گره وجود دارد .

مرکزیت گره و یا شناسایی اینکه کدام گره از مرکزیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردار است ، یک مسئله کلیدی در تجزیه و تحلیل شبکه بوده است (Freeman , 1978; Bonacich, 1987; Borgatti, 2005; Borgatti et al.,2006).

فریمن (1978) ، برای نشان دادن ایده خود از یک شبکه متشکل از 5 گره استفاده کرد (نگاه کنید به شکل 1) .گره میانی دارای سه مزیت بر گره های دیگر است : دارای ارتباطات بیشتر است ، می تواند با سرعت بیشتری به دیگر نودها دسترسی داشته باشد و همچنین می تواند ارتباطات دیگر گره ها را کنترل کند .

بر اساس  این سه ویژگی ، فریمن (1978) سه معیار مختلف برای مرکزیت گره معرفی کرد : درجه ، نزدیکی و میانوندی .

درجه ، تعداد گره هایی که با گره مرکزی در ارتباط هستند و این معیار شامل گره هایی است که در شبکه هستند . ساده ترین مزیت آن این است که : تنها نشان دهنده ی ساختار محلی است که برای آن محاسبه می شود (e.g., when using data from the General Social Survey; McPherson et al., 2001 ).

با این حال این محدودیت وجود دارد : این معیار توجهی به ساختار عمومی شبکه ندارد . به عنوان مثال اگر چه یک گره ممکن است با دیگر گره ها ارتباط داشته باشد اما نمی توان سرعت دسترسی آنرا به دیگر نودها محاسبه کرد ، مانند اطلاعات و دانش (Borgatti, 2005; Brass, 1984.

برای دستیابی به این ویژگی، مرکزیت نزدیکی به عنوان مبلغ معکوس کوتاهترین فاصله به تمام گره های دیگر از یک گره کانونی تعریف شد. دو گره است که متعلق به اجزای مختلف یک فاصله محدود بین آنها ندارد: محدودیت اصلی نزدیکی عدم کاربرد به شبکه با اجزای قطع شده است. بنابراین نزدیکی بطور کلی به گره در بزرگترین جز شبکه محدود شده است .

دانلود سمینار وزن شبکه در مرکزیت گره : تعمیم درجه و کوتاهترین مسیر

سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران

سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران

سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران

دانلود سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران

سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران
دسته بندی سمینار کامپیوتر
فرمت فایل docx
حجم فایل 1460 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران

چکیده

محققان تفاوت های انفرادی روی تمایلات مردم در برقراری ارتباط با دیگران را بررسی می کنند. اندازه گیری pco با مولفه هایش برای ایجاد دوستی (رابطه قوی) ، ایجاد آشنایی (رابطه ضعیف) یا پیوستن به دیگران (ایجاد رابطه (پل زدن) )، توسعه یافته و روی 2 تا مطالعه که در بردارنده 143 دانشجوی دوره لیسانس و 197 نفر از کارکنان مراقبت های بهداشتی تست شده است. pco و مولفه هایش با ویژگی های شبکه های اجتماعی (از قبیل اندازه مرکزیت  betweeness و ...) وابسته است. شاخص های شخصی تنظیم از قبیل پذیرش حمایت، پیشرفت ، خوب بودن نفوذ پیرامون ویژگی های شخصی اصلی تاثیر گذاشته و مولفه های pco ارتباطات مشخص همراه با کارکردن روی خصوصیات شبکه را نمایش می دهند بعضی از مردم به نظر می رسد تمایل دارند با افرادی که نمی شناسند رابطه برقرار کنند. تمایلات شخصی برای ایجاد رابطه جدید ممکن است روی وسعت، اندازه و ارزش اون شبکه اجتماعی فردا اثر بگذارد. تاثیر ویژگی های شخصی روی شبکه های اجتماعی مهم است زیرا مطالعات تجربی از نتایج شبکه کشف شده که با تعداد ساختار ،مقاومت و مضمون رابطه های شبکه ای و وسعت نتایج فردی و سازمانی (از قبیل تاثیر شخصی – کارایی شغل ، نوآوری، خشنودی از موفقیت رابطه مستقیم دارد.

تحقیق روی شبکه های اجتماعی در سال های اخیر به طور زیاد گسترش یافته است. در رابطه با رفتار سازمانی ،تحقیقات شبکه های اجتماعی در رنج وسیعی از موضوعات از قبیل اهمیت اجتماعی (ارزش های افراد که از ارتباطات آنها مشتق شده) ، فرآیندهای گروهی و استفاده از دانش یا بهره برداری از دانش مخاطب قرار گرفته است. اگر چه تحقیقات شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار داد. تاثیر ویژگی های انفرادی قابل مشاهده از قبیل نوع یا جنس و تحقیقات شبکه های اجتماعی به طور گسترده مشخصات روانی انفرادی را نادیده گرفته است که ممکن است شبکه های شخصی را شکل دهد. این ویژگیها به احتمال زیاد به منظور کمک به شکل دهی و نگهداشت رابطه ها بین مردم در شبکه ها مهم است و در نتیجه روی رفتار شبکه ها تاثیر خواهد گذشت.

ما این مفهوم جایگزینی در تلاش برای فهم شبکه های قانونی social Network را پذیرفتیم. ما به طور خاص تمایلات فردی برای برقراری ارتباطات با ساختار شبکه های اجتماعی و سازگاری شخصی را مورد بررسی قرار دادیم. برای این منظور ما اندازه گیری تفاوت های شخصی که مربوطه تمایل به برقراری ارتباط با دیگران  (pco) است ربط دادیم.

 

 

دانلود سمینار اندازه گیری و بررسی تفاوتهای شخصی در میل برقراری ارتباط با دیگران