danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

دانلودبهترین پرسشنامه: خود شناسی

پرسشنامه خود شناسی

پرسشنامه خود شناسی

دانلود پرسشنامه خود شناسی

پرسشنامه خود شناسی
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

پرسشنامه خود شناسی
به همراه تحلیل و راهنمای پرسشنامه
مقدمه :
 به واقع در اعماق وجود خود فکر می کنید چه کسی هستید ؟ از لحظۀ تولد همۀ ما به صورت ناخودآگاه ، توان و اندیشۀ فراوانی صرف بر پا کردن تصویری ذهنی از خود می کنیم که به نظرمان موجه می آید و گمان داریم برای دیگران نیز چنین است . این تصویر ذهنی که خودانگاره نامیده میشود ، تصویری آرمانی است و اغلب به دور از واقعیت .ویژگیهای جسمانی از قبیل تناسب اندام وزیبایی ، سن وجوانی که ساده ترین بخش این تصویر ذهنی اند ،با دیدن خودمان در آیینه یا عکسی از ما که به شکلی غیر منتظره گرفته شده است ، در هم می شکند . چه بسیار خانمهایی که پس ازمشاهدۀ عکس خود ، به رژیم غذایی و ورزش روی آوردند .
شاید بارها گفته باشیم "آیا این واقعاً من هستم ؟". همین امر نمونه ای است از اینکه چگونه تصاویر ذهنی شخصی و عینی یک فرد ، می تواند با خودانگارۀ واقعی او تفاوت داشته باشد .
اما هیچ دوربینی وجود ندارد تا بتوانیم آن روح گریزان خودانگاره را در قالب تصویر بربند کشیم . اما بهر حال به منظور بررسی واقعیت یا باور پذیری خودانگاره ، روانشناسان به روشهایی دست یافته اند.
این پرسشنامه به گونه ای طراحی شده است تا شما تصویر ذهنی خود را با "واقعیتها" مقایسه کنید . این پرسشنامه تنها یک راهنما است ، با این وجود آمادۀ غافلگیری باشید . ممکن است تصور کهنه و منسوخی از توانائیها و قابلیتهای خویش را با خود حمل می کنید !

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها :             29
تعداد مولفه :                 3
روایی و پایایی :            دارد
نحوه نمره گذاری :        دارد
منبع :                         دارد  
نوع فایل : ورد word  وقابل ویرایش
تعداد صفحات :    12    صفحه

دانلود پرسشنامه خود شناسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.