danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

دانلودبهترین مقاله:{ تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها }

مقاله تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

مقاله تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

دانلود مقاله تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

مقاله تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

مقاله تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

 بخشهایی از متن مقاله:

Systemتعاریفی از سیستم 

1)سیستم عبارت است از اجزای به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر که در جهت یک یا چند هدف معین گام بر می دارند.

2)سیستم عبارت است از مجموعه ای از وظایف به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر که با انجام هر کدام از این وظایف بخشی از هدف سازمان تامین خواهد شدو با انجام کلیه وظایف در سازمان کل هدف سازمان تامین می گردد.

3)سیستم عبارت است از مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته و مرتبط با روابط متقابل و وابستگی متقابل که در جهت یک یا چند هدف معین گام بر می دارند.

4)سیستم عبارت است از مجموعه ای از سیستم های فرعی که هر کدام از این سیستم های فرعی دارای فعالیت هایی هستبد که هر کدام از این فعالیت ها دارای گردش کاری هستند که هر کدام از این گردش های کار از طریق شیوه ها و متد های متعددی انجام می شود.به عبارتی با جمع تعدادی از شیوه به روش و با جمع روشها به به یک سیستم می رسیم.

...


تکنیک « تجزیــه و تحلیل سیستـم ها و روش ها » برای شنـاخت عواطف ، احساسات و خواستهای افراد سازمان و طرز رفتار و سلوک آنان در گــروه ، از تئوریهای علوم انسانـی و اجتماعــی استفاده می کنـد ، و بــرای تخصیص صحیــح منابع موجــود سازمان ، به منظـور تامیـن هدفهای دستـگاه ، از تئوریهـای علم اقتصـاد یاری می جویــد ، همچنین اصول علوم فیزیکی و ریاضیات را در بهبـود روش ، ارتباطات و همبستگی اجـزای تشکیل دهنـده سازمان ، بکار می بــرد . بعبارت دیگــر در تکنیک تجزیه و تحلیـل سیستم ها و روش ها ، تنها به بهبــود یک روش خاص اکتفــا نمی شود ، بلکه بهبــود و اثــر تغییـر قسمتــی از یک سیستــم در مجموعــه آن سیستم ، مـورد بررسی قرار می گیرد .
 
 
•    مطالعه و اندازه گیری دقیق زمان انجام هر جزء از کار .  
 
 ضرورت اعمال سرپرستی تخصصی در سازمان .
 
 استاندارد و یکنواخت نمودن کلیه ابـزار و وسـایل و تشخیص بهترین شیوه در بکارگیری آنها .
 
 تهیه و تنظیم دستورالعمل و راهنمای شرح وظایف و مشاغل برای کار کارکنان سازمان .
 
 برقراری سیستم صحیح پرداخت متناسب با کیفیت کار .

...


♠ ترکیب . در صورتی که هنگام تجـزیه و تحلیل نمــودار جریان کار ، ترکیب یک مرحلـه با یک یا چند مرحلـه دیگــر ضــروری تشخیص داد شــود ، در ستــون « ترکیب » در مقابل مرحله مزبــور ، شماره مرحله یا مراحلی که بایـد با آن ترکیب شود ، نوشته می شود .
 
♠ شخص . چنانچـه تخصــص شخصــی که انجــام یک مرحلــه بخصوص را عهده دار است ، برای انجام آن مرحلــه از کار مناسب نباشـد ( تخصص شخـص بیشتر یا کمتر از میزان تخصص مورد لزوم باشد ) در ستــون « شخص » در مقابل آن مرحله ، علامت  ثبت می شود .
 
بدین ترتیب ، اطلاعاتـی مربوط به نحــوه انجام کار ، جمــع آوری می شود . به عبارت دیگر ، مرحلـه تهیه و تنظیم نمــودار جریان کار همان مرحله « جمع آوری اطلاعات » است .  

♠ 15 تا 21 . خلاصه . قسمت های 15 تا 21 برای مقایسـه روش موجود با روش پیشنهادی و تعیین میــزان صرفه جوئیهای مختلف است . تعــداد مراحــل عمل ، حمل و نقل ، بازرسـی ، تاخیر و بایگانی یا انبــار کردن ، همچنین زمـان و مسافت در نمــودار پیشنهادی و نمودار در وضــع موجود ، با یکدیگــر مقایسه می شود و تفاوت آنها در ستون صرفه جوئی یادداشت می گردد .
...

دانلود مقاله تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.