danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

دانلودبهترین مقاله:{ حافظه }

مقاله حافظه

مقاله حافظه

دانلود مقاله حافظه

مقاله حافظه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

مقاله حافظه

فهرست:

مراحل حافظه

اندوزش

بازیابی

رمزگردانی

پروتیین مسوول یادگیری و حافظه فقط در مغز انسان وجود دارد

تقویت حافظه         

مسئله

راه حل

تقویت حافظه افراد سالمند با مصرف اسید فولیک


مراحل حافظه:

۱- رمزگردانی: عبارت است از سپردن مطالب به حافظه

۲- اندوزش: عبارت است از نگهداری مطالب در حافظه

۳- بازیابی: عبارت است از فراخوانی مطالب از حافظه

رمزگردانی: برای رمزگردانی اطلاعات در حافظه کوتاه مدت باید توجه فرد بر آن چیز متمرکز گردد بسیاری از مشکلات حافظه ناشی از نارسایی توجه است. هنگامی که سعی می‌‌کنیم اطلاعات رااز راه مرور ذهنی و تکرار پیاپی آنها در ذهن فعال نگه داریم از رمز صوتی استفاده می‌‌کنیم. در مواردی که اطلاعات از ماده‌های کلامی مانند ارقام، حروف، با کلمات تشکیل یافته باشد از مرور ذهنی استفاده می‌‌کنیم و وقتی برای مواد کلامی از رمز دیداری استفاده می‌‌کنیم این رمز بسرعت محو می‌شود ورمز صوتی جای آن را می‌‌گیرد.

اندوزش (نگهداری در حافظه): مهم‌ترین خصوصیت حافظه کوتاه مدت گنجایش بسیار محدود آن است. برخی از افراد تنها ۵ ماده و برخی دیگر تا ۹ ماده را در حافظه نگه می‌‌دارند. مقدار متوسط نگهداری حافظه هفت ماده به اضافه و منهای دو ماده است. این رقم که تقریبا" همیشه بین پنج تا نه ماده است فراخوانی حافظه نامیده می‌شود. هر اطلاعاتی که زودتر به حافظه راه یافته‌اند بسرعت جای خود را به اطلاعات تازه تر می‌‌دهند.

...

تقویت حافظه         

آیا شما هم جزء افراد فراموشکار هستید؟ آیا می توانـیـد  نام عناصر درس شیمی را بیاد آوید؟و یا اینکه تاریخ اولین برخورد با همسرتان را بخاطر می آورید؟ مسلما خیر. این  بدلیل آن است که حافظه بصورتی انتخابی عمل میکـنـد. برخی از مسائل را بدلیل اهمیت بیشتر آسانـتـر از بـقـیـه به ذهن می سپاریم. اما مغز قابلیت بخـاطـر سپـردن هـرموضوعی را داشته و فقط به کمی تمرین و ممارست نیاز  دارد.در ادامه مقاله با روشهای بهبود حافظه آشنا خواهید  شد.

مسئله

بجای پرداختن و وارد شدن به مطالب پیچیده روانشناسی در زمینه حافظه کوتاه مدت و بلند مدت، بیاید فقط قرار بگذاریم دیگر مسائلی که نباید فراموش مـی کردیـم را از قـلـم نیندازیم...

...

دانلود مقاله حافظه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.