danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

دانلودبرترین{ مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM }

مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM

مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM

دانلود مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM

مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM

مقدمه

موضوع این پروژه طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM در محدوده فرکانسی  می باشد هدف از انجام این پروژه طراحی و ساخت یک گیرنده باند AM از نوع سینتی سایزری می باشد که در محدوده فرکانسی  تا  کار می کند که محدوده مجاز برای دریافت و ارسال باند AM در ایران و برخی از کشورها در این رنج می باشد انتخاب فرکانس در این گیرنده به صورت دیجیتالی می باشد و توسط کلیدهای down و up صورت می گیرد که step هر کانال KHZ10 است لذا در این فاصله  گیرنده دارای 110کانال است.

قسمت اصلی مدار گیرنده سینتی سایزری را حلقه قفل شده در فاز تشکیل می دهد. در فصل اول حلقه قفل شده در فاز توضیح داده شده است. و در فصل دوم حلقه قفل شده در فازی که در گیرنده سینتی سایزری مورد استفاده قرار می گیرد از نظر طرح و تئوری و عملی مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست

عنوان

صفحه

فصل اول حلقه های قفل شده درفاز ‍PLL

 

1-1- نگاهی بر گذشته PLL

 

1-2-کاربردهای حلقه قفل شده در فاز

 

1-3- مفاهیم حلقه قفل شده در فاز

 

1-4- حلقه قفل شده در فاز در حالت قفل شده

 

1-5- محدوده قفل حلقه

 

فصل دوم: طراحی گیرنده سینتی سایزری AM در محدوده فرکانس (MHZ2-KHZ900)

2-1-بلوک دیاگرام گیرنده

 

2-2-حلقه قفل شده در فاز

 

2-3- نحوه عملکرد حلقه قفل شده در فاز

 

2-4-طراحی کانتر

 

2-4-1-طراحی شمارنده ای که از 900 تا 200 می شمارد

 

2-4-2-طراحی قسمتی که فرکانس ورودی را تقسیم بر عددی می کند که روی کانتر تنظیم شده است.

2-5-اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ (Vco)

 

2-5-1-اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ توسط (OP-amp)

 

2-5-2- اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ به کمک منبع جریان، خازن واشمیت تریگر

 

2-6- طراحی آشکار ساز فاز

 

2-7-طراحی LPF

 

2-8-تقویت کننده DC

 

شکل کلی مدار

 

پیشنهاد و نتیجه

 

ضمیمه

 

مراجع

 

دانلود مقاله طراحی و ساخت گیرنده سینتی سایزری AM

مینی PLC

مینی PLC

مینی PLC

دانلود مینی PLC

مینی PLC
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 284 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

مینی PLC

بشر همواره به فکر استفاده از ابزارها و روشهایی است که نقایص فیزیکی و ذهنی خود را مرتفع ساخته و به یک تکامل نسبی در این خصوص نایل گردد و حداکثر بهره جویی را در مقاطع زمانی مشخص با هزیه کمتر و کیفیت بالاتر کسب کند.

استفاده از وسایل اندازه گیری و کنترل به منظور صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی، افزایش دقت و در جهت تأمین ایمنی کارکنان و تأسیسات هر روز روند روبه رشدی دارد. هرچندکه سیستمهای کنترلی نیوماتیکی و الکترونیکی ، در جهت عدم وابستگی،مناسب است اما بدلیل تکامل صنعت، دستگاههای قدیمی از رده خارج شده و استفاده از دستگاههای جدید کنترلی و هوشمند اجتناب ناپذیر می گردد. امروزه با مطالعات و بررسیهای فراوان و پیشرفت در تکنولوژی دیجیتال و بهره گیری از پروتکل های مخابراتی، سیستمهای کنترل جدیدتری ارائه می گردد که امتیازات بیشتری نسبت به گذشته داشته و بسرعت جایگزین سیستمهای آنها می گردند.

در مجموع، بکارگیری کلیه عناصر ابزارها و جریانهایی که در فرایند یک صنعت منجر به افزایش بهره وری و یا بهینه سازی تولید محصول به هر لحاظ می گردد، پدیده ای است بنام اتوماسیون صنعتی ؛ که اهداف زیر را دنبال میکند:

1) بهینه سازی تولید محصول و یا جریان فرآیند

2) رعایت کلیه شاخص های استاندارد با استفاده از منابع آماری تجربی

3) بالا بردن حفاظت و امنیت سیستم، با استفاده از ابزارهای مناسب و برنامه ریزی شده

4) استفاده از ماشین آلات و تجهیزات بجای نیروی انسانی متخصص.

نقش نیروی انسانی در اجرای خودکار فرآیند که در تمام مراحل فقط کاربرد ماشین آلات و ابزار کنترلی و اپراتوری اجرای عملیات توسط دستگاههاست.

5) کاهش زمان در تصمیم گیری و کنترل فرآیند

6) کاهش هزینه در پژوهش، تولید و عملیات .

 فهرست مطالب

چکیده1

ابزار دقیق هوشمند. 3

1)سنسورها وعملگرها3

2 ) کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی.. 4

3) سیستمهای نمایش، سوپر و ایزری و مدیریت.. 6

طرح سیستم PLC.. 12

2- برنامه مونیتور (PROGRAM MEMORY) PM.. 16

3- مدولهای ورودی و خروجی (I/O):16

اجزاءکنترلی PLC.. 20

مدارات Driver/Regulator20

مدارات Receiver21

کارتهای کنترلی I/O.. 21

WATCHDOG TIMER:22

تقویت کننده های عملیاتی(OP-AMP). 24

تقویت کننده های ایزولاسیون:24

ساختمان و طرز کار توربین. 26

سیستم کنترل هوای ورودی AIR FLOW CONTROL. 26

محفظه احتراق. 28

توربین کمپرسورGas Turbine :30

توربین نیرو Power Turbine :30

سیستمهای کنترل توربین. 35

وسایل جانبی سیستم کنترل توربین :37

اندازه گیری ارتعاش.. 41

کنترل سرعت و حرارت توربین:43

سیستم مونیتورینگ HMI:50

شرح سیستم کنترل توربو ژنراتورها57

سخت افزار و نرم افزار:58

مشخصات کابینت ها:60

ساختار برنامه کنترلیPLC.. 82

فهرست منابع:110

دانلود مینی PLC

دانلودبرترین{ پایان نامه کنترل سیستم قدرت }

پایان نامه کنترل سیستم قدرت

پایان نامه کنترل سیستم قدرت

دانلود پایان نامه کنترل سیستم قدرت

پایان نامه کنترل سیستم قدرت
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 1043 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه کنترل سیستم قدرت

توان راکتیو یک از مهمترین عوامل حائز اهمیت در طراحی و بهره برداری سیستمهای قدرت الکتریکی جریان متناوب از دیر باز مورد توجه بوده است .در یک بیان ساده و بسیار کلی میتوان گفت از آنجاییکه امپدانسهای اجزاء سیستم قدرت بطور غالب راکتیو می باشند،انتقال توان اکتیو مستلزم وجود اختلاف زاویه فاز بین ولتاژهای ابتداو انتهای خط است.درحالیکه برای انتقال توان راکتیولازم است که اندازه این ولتاژهامتفاوت باشد.بنابراین باید توان راکتیو در بعضی از نقاط سیستم تولید و سپس به محلهای مورد نیاز منتقل شود.اما به چه دلیل میخواهیم توان راکتیو را انتقال دهیم؟ جواب این است که نه تنها اغلب اجزاءسیستم توان راکتیو مصرف می کنندبلکه اکثر بارهای الکتریکی نیز توان راکتیو مصرف می کنند.بنابراین توان راکتیو مصرفی بایستی از محلی تامین گردد.اگر قادر نباشیم آن را به سهولت انتقال دهیم آنگاه بایستی در محلی که مورد نیاز است آن را تولید نماییم. یک رابطه بنیادی مهمی بین انتقال توان راکتیو و اکتیو وجود دارد.همانطوریکه گقتیم انتقال توان اکتیو مستلزم جابجایی فاز وولتاژها می باشد.لیکن مقدار ولتاژهانیز به همین منوال حائز اهمیت است.مقدار آنها نه تنها بایستی بقدر کافی بالا باشد که بتواند بارها را حمایت نماید،بلکه بقدر کافی پایین باشدکه بتواند که منجر به شکست عایقی تجهیزات عایق نگردد.بایستی،بنابراین-در صورت لزوم ولتاژها را در نقاط کلیدی کنترل کرده و یا حمایت یا محدودیتی را به آن اعمال کنیم.این عمل کنترل می تواند در سطح وسعی بوسیله تولیدیا مصرف توان راکتیودر نقاط کلیدی صورت گیرد.در عمل تمام تجهیزات یک سیستم قدرت برای ولتاژ مشخصی،ولتاژنامی، طراحی می شوند.

ضرورت جبران سازی

در یک سیستم ایده آل،هر بار مصرفی طوری طراحی می شود که به جای آنکه در یک محدوده وسیعی از ولتاژ غیر قابل پیش بینی رفتار وعملکرد مناسبی داشته باشددر یک ولتاژ معین تغذیه بهترین عملکرد را داشته باشد.

در این فصل بصورت مختصربعضی ازمشخصه های سیستمهای قدرت وبارهایش که منجر به خراب کردن کیفیت تغذیه می شوند،با تاکید به آنهایی که با عمل جبرانسازی-یعنی با تامین یا جذب کردن مقدار مناسب توان راکتیو قابل تصحیح می باشند،شناسایی می گردند. 

پیشگفتار......................................................................................................................................................

1

فصل اول

 

تئوری جبران بار........................................................................................................................................

5

ضرورت جبران سازی...............................................................................................................................

5

جبران کننده ایده آل...............................................................................................................................

7

بایاس کردن توان راکتیو........................................................................................................................

8

جبران کننده بار بصورت رگولاتور ولتاژ................................................................................................

13

فصل دوم

 

تئوری کنترل توان راکتیو در سیستمهای انتقالدر حالت ماندگار...................................................

19

نیازمندیهای اساسی در انتقال..............................................................................................................

19

خطوط انتقال جبران نشده....................................................................................................................

20

خطوط انتقال جبران نشده در حالت بارداری       .................................................................

23

نیازمندی توان راکتیو     ..................................................................................................................

25

خطوط انتقال جبران شده     ............................................................................................................

29

جبران کننده های اکتیو وپاسیو   .......................................................................................................

30

کنترل ولتاژ بوسیله سوئیچ کردن جبران کننده موازی    .............................................................

38

جبران سری   .........................................................................................................................................

40

اهداف کلی ومحدودیت های عملی    .............................................................................................

41

مثال    ...............................................................................................................................................

48

فصل سوم

 

جبران توان راکتیو ورفتار دینامیکی سیستمهای انتقال    .........................................................

50

ضرورت جبران   .................................................................................................................................

51

چهار پریود زمانی    ............................................................................................................................

52

جبران سازی دینامیک سیستم   ........................................................................................................

55

جبران موازی پاسیو  .............................................................................................................................

55

پریود اولین نوسان   ..............................................................................................................................

56

جبران کننده های استاتیک   ...........................................................................................................

58

ممانعت از ناپایداری ولتاژبا استفاده از جبران استاتیک   ...........................................................

60

فصل چهارم

 

 

خازنهای سری   ..................................................................................................................................

61

مقدمه    ..........................................................................................................................................

63

طراحی تجهیزات واحدهای خازن  ..............................................................................................

65

آرایش فیزیکی          ................................................................................................................

66

وسایل حفاظتی        .....................................................................................................................

66

روشهای وارد کردن مجدد خازن     ..........................................................................................

67

اثرات رزونانس با خازنهای سری   ...................................................................................................

68

فصل پنجم

 

کندانسورهای سنکرون

70

جنبه های طراحی کندانسور

74

تامین توان راکتیو ضروری

75

تقلیل نوسانات گذرا

78

روشهای راه اندازی

79

سیستمهای کمکی

80

فصل ششم

 

هارمونیک

83

اثرات هارمونیک بر تجهیزات الکتریکی

86

رزونانس،خازنهای موازی،فیلترها

87

سیستم فیلتر

90

اعوجاج در ولتاژهارمونیک

92

فصل هفتم

 

هماهنگی ومدیریت توان راکتیو

96

دانلود پایان نامه کنترل سیستم قدرت

دانلودبرترین{ پایان نامه کنترل برق مترو }

پایان نامه کنترل برق مترو

پایان نامه کنترل برق مترو

دانلود پایان نامه کنترل برق مترو

پایان نامه کنترل برق مترو
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 2957 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 256

پایان نامه کنترل برق مترو

مقدمه

پدیده مترو توسط انرژی الکتریکی تغذیه می شود و نیازمند هر دو نوع برق با جریان مستقیم و جریان متناوب می باشد. شبکه متناوب بطور همزمان دو کار انجام می دهد. یکی تغذیه شبکه جریان مستقیم است که به موازات شبکه جریان متناوب قرار دارد و دیگری تأمین برق متناوب مورد نیاز برای تجهیزاتی نظیر هواکش ها، پله برقی، پمپ های تخلیه آب و مصارف روشنایی ایستگاهها و تونلها است.

شبکه های جریان مستقیم در طول خطوط مترو کشیده می شوند و عمدتاً تغذیه موتورهای قطارهای مترو را بر عهده دارند. همچنین برق اضطراری مترو از نوع dc می باشد.

سیستم حمل و نقل (تراکشن Traction)

بطور کلی سیستم های تراکشن را می توان بدو دسته تقسیم نمود: دسته اول سیستم هایی هستند که در هیچ مرحله ای از انرژی الکتریکی استفاده نمی کنند. مانند موتورهای با محرکه بخار و یا از محرکه احتراق داخلی بهره می گیرند.

دسته دوم سیستم هایی هستند که در یک یا چند مرحله از انرژی الکتریکی استفاده می کنند بطور مثال از محرکه دیزل الکتریکی و یا از محرکه الکتریکی مستقیم.

تراکنش الکتریکی

 نیروی تراکنش الکتریکی معمولاً توسط موتورهای الکتریکی که از سیستم توزیع انرژی برق تغذیه می شود و تأمین می گردد. تراکشن الکتریکی در مقایسه با تراکشن غیر الکتریکی دارای محاسن زیادی است که عبارتند از:

1ـ پاکیزگی: چون هیچگونه دودی وجود ندارد برای قطارهای زیرزمینی و مترو بسیار مناسب هستند.

2ـ کشتاور راه اندازی بالا: چون به هنگام راه اندازی گشتاور زیادی بوجود می آید، امکان رسیدن به شتاب هایی وجود دارد که خیلی بیشتر از حالتی است که توسط نیروی محرکه بخار بوجود می آید. در نتیجه می توان به سرعتهای بالاتری دست یافت.

3ـ استفاده از واگن ها: با برقی شدن راه آهن و واگن های زیادی که به منظور حمل و نقل سوخت (بخصوص زغال سنگ) که برای لوکوموتیوهای بخاری مورد استفاده قرار می گیرند، آزاد می شوند.

4ـ قابلیت کارکرد انعطاف پذیر: سیستم تراکشن که در نواحی شهری و حومه شهری مورد استفاده قرار می گیرد هنگام صبح و شب دارای ترافیک زیادی است ولی در وسط روز ترافیک سبک می باشد. بنابراین امکان دارد که بتوان قطارهای کوتاهتری را بکار انداخت.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                            صفحه

مقدمه ..........................................................................................................................

فصل اول: مشخصات عمومی مترو ........................................................................

1-1- مقدمه.................................................................................................................

1-2- سیستم حمل و نقل ........................................................................................

1-3- تراکشن الکتریکی ...........................................................................................

1-4- سیستم های حرکت راه آهن شهری ............................................................

1-5- شبکه جریان متناوب مترو ...........................................................................

1-6- تغذیه موتورهای قطار مترو ........................................................................

فصل دوم: مقدمه ای بر محرکها و مبدلها ...........................................................

2-1- محرکهای الکتریکی ......................................................................................

2-2- مبدلهای AC به DC....................................................................................

فصل سوم: ماشینهای DC بعنوان محرک .........................................................

3-1- تبدیل انرژی الکترومکانیکی .......................................................................

3-2- ماشین های جریان مستقیم DC............................................................... 

3-3- نیروی محرکه و ضد محرکه الکتریکی ................................................... 

3-4- برگشت پذیری ............................................................................................

3-5- مشخصه سرعت _ گشتاور .....................................................................

3-6- انتخاب موتور DC مناسب برای قطارهای مترو ..................................

3-7- راه اندازی موتور سری ............................................................................

3-8- ترمز کردن .................................................................................................

3-9- ترمز مکانیکی ...........................................................................................

3-10- کنترل سرعت توسط کنترل کننده های استایکی ...............................

3-11- اصول عملکرد برشگرها ......................................................................

3-12- برشگرها ...............................................................................................

3-13- مزیت عمده سیستم کنترل تریستوری .............................................

3-14- ترمز بازیاب انرژی ............................................................................

فصل چهارم: ماشینهای القایی بعنوان محرک .............................................

4-1- مقدمه .....................................................................................................

4-2- موتورهای القائی .................................................................................

4-3- اصول کار موتورهای القائی ............................................................

4-4- منحنی گشتاور _ سرعت ................................................................. 

4-5- کنترل سرعت موتورهای القائی ......................................................

4-6- روشهای کنترل سرعت موتورهای القائی .....................................

4-7- اینورترهای منبع ولتاژ _ جریان ....................................................

4-8- اینورترهای منبع ولتاژ ....................................................................

4-9- اینورترهای موج مربعی .................................................................

4-10- اینورترهای PNM........................................................................

4-11- اینورتر منبع جریان ....................................................................

فصل پنجم: ماشینهاس سنکرون بعنوان محرک .................................

5-1- مقدمه .............................................................................................

5-2- ماشینهای سنکرون ......................................................................

5-3- موتور سنکرون ............................................................................

5-4- کنترل سرعت موتورهای سنکرون ............................................

فصل ششم: مقایسه بین انواع محرکها برای سیستم تراکشن ...........

6-1- ویژگیهای موتور تراکشن ............................................................

6-2- دلایل استفاده از موتور DC در تراکشن ...................................

6-3- معایب موتور جریان مستقیم DC سری ...................................

6-4- مقایسه بین موتورهای القائی و سنکرون ..................................

6-5- دلایل استفاده از موتورهای آسنکرون در سیستم تراکشن .....

6-6- مقایسه ...............................................................................................

6-7- نتیجه گیری .......................................................................................

فصل هفتم: مدلسازی محرکهای سیستم تراکشن ...................................

فصل هشتم: پخش بار در شبکه مترو ......................................................

8-1- مقدمه .................................................................................................

8-2- پخش بار ...........................................................................................

8-4- روش   Decoupled و Decoupled fast. ..................................

8-5- روش پخش بار ترتیبی Sequential..............................................

8-6- پخش بار مترو .................................................................................

فصل نهم: تست های کامپیوتری و نتایج ................................................

9-1- مقدمه ................................................................................................

9-2- سیستم نمونه پنج با سه با چهار ترمینال DC.............................

نتایج کامپیوتری .........................................................................................

دانلود پایان نامه کنترل برق مترو

دانلودبرترین{ پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی و پست های فشارقوی }

پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی و پست های فشارقوی

پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی و پست های فشارقوی

دانلود پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی  و پست های فشارقوی

پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی  و پست های فشارقوی
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 583 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87

پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی  و پست های فشارقوی

مقدمه :

هدف :

علت انتخاب موضوع پروژه خود به این نام این بوده است که به علت زیاد بود انواع کابلها در سطح شهرهای مختلف و رعایت نشدن بعضی از استاندارد های فواصل در طول این کابل ها و بروز حوادث مختلف( از قبیل پاره شدن خطوط و اختشاش در فازها به علت وجود میدانهای اضافی در یک فاز که در فصل های بعد به آن خواهیم پرداخت  )  به علت رعایت نکردن این استاندارد ها اینجانب را به آن داشت که با تحقیق و جستجو در کتابها و سایتهای مختلف تا بتوانم پروژه خود را به پایان برسانم که این مطلب را به عنوان هدف این پروژه 

چشم انداز کلی این پروژه :

قابل ذکر است که در این پروژه دو استاندارد کلی به کار برده شده ، اولین استاندارد مربوط به استاندارد بین المللی ایمنی برق است با نام  NESC (National Electrical Safty Code) که به ایمنی برق و همچنین به فواصل استاندارد الکتریکی در شهرها و روستا ها می پردازد و استاندارد دومی بیشتر استاندارد بین المللی مهندسی با نام IEC (International Electrotechnical commission که استاندارد های مهندسی برق بوده و برای افزایش بازدهی در خط مهم می باشد .  البته استاندارد IEEE هم یک استاندارد بین المللی بوده و مخفف Institute Of Electrical And Electronical Engineering , Inc  است که در برخی موارد در متن از آن استاندارد هم غافل نبوده ایم .

فصل آخر این کتاب به نرم افزار PLS_CADD و PLS_CADD/LITE اختصاص داده شده است که بیشتر به استاندارد های موجود در خط با انواع استاندارد های IEC , IEEE می باشد.

فواید رعایت کلرنس و علت  بهره برداری از آن در سطح خطوط انتقال :

همانطور که انجام هر کاری مستلزم رعایت قوائد و ضوابط مربوط به آن کار می باشد ایجاد و بهره برداری از خطوط انتقال مستثنی از این قواعد نمی باشد . همیشه برق و صنعت آن در کشور جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است باید انتقال آن بدون وقفه و اتلاف و همچنین بصورت ایمن باشد لذا ما حتما باید از استاندارد های کلرنس در خطوط بهره برده و همچنین طبق قوائد آن خطوط را طراحی و بهره برداری کرد.

فهرست 

فصل اول : معر فی دفتر استاندارد وزارت نیرو.                                     3 

فصل دوم: فواصل مجاز در طول خط (بدون در  نظر گرفتن ولتاژ).                       6 

فصل سوم : فواصل الکتریکی استاندارد در طول خط.                                       16                      

فصل چهارم   : مرور سطح عایق در تجهزات  (استاندارد  IEC).                        38 

فصل پنجم : رعایت فواصل الکتیریکی  در پستهای فشار قوی.                             46 

فصل ششم  : نرم افزار طراحی وClearance استاندارد در خط.                          50

تعاریف واژه ها :                                                                                   69                                    

 ضمیمه :                                                                                             71

دانلود پایان نامه CLEARANCE در خطوط هوایی  و پست های فشارقوی