danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

دانلود سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه
دسته بندی سمینار کامپیوتر
فرمت فایل docx
حجم فایل 1548 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

.چکیده

در این مقاله ،ما یک بازنمایی جامع از توسعه های اخیر در روش های فیلنرینگ اسپم ها با الگوریتم های یاد گیری ماشینی ارائه کرده ایم که به هر دو جنبه متنی و روش های تصویری می پردازد .به جای اینکه فیلترینگ اسپم را به عنوان یک مسئله استاندارد طبقه بندی شده در نظر بگیریم ،اهمیت در نظر گرفتن برخی ویژگی های ان مانند مفهوم جمع شدن [1]  در طراحی فیلتر های جدید  نشان داده ایم .دو جنبه  نسبتا مهم که کمتر در این مقوله مورد بحث قرار گرفته است عبارتند از : سختی به روز کردن کلاسیفایر بر اساس نمایش کیسه کلمات [2] و یک تفاوت بزرگ بین دو مدل اخیر بیز .در نهایت ،ما نتیجه گیری کرده ایم که با این که پیشرفت های مهمی در سال اخیر صورت گرفته است ،جنبه های بسیاری هستند که هنوز کشف نشده باقی مانده اند ،به خصوص تحت تنظیمات ارزیابی واقعی تر .

 

کلمات کلیدی : اسپم فیلترینگ ،یادگیری انلاین ،کیسه کلمات ،بیز ،اسپم تصویر

 

2.مقدمه

در سال های اخیر افزایش استفاده از ایمیل منجر به  افزایش مشکلات ناشی از حجمی از  پیام های ایمیل  ناخواسته ،که معمولا به آن اسپم گفته می شود ،گردیده است . شامل یک آزار کوچک تا یک نگرانی بزرگ ،به دلیل حجم زیاد و توهین آمیز برخی از اسن پیام ها ، اسپم ها شروع به کاهش قابلیت اعتماد ایمیل ها کردند . کاربران شخصی و کمپانی ها  ،با  هدر رفتن پهنای باند به دلیل دریافت این پیام ها و زمانی که به وسیله کاربران برای تفکیک انها از پیام های نرمال یا قانونی صرف می کنند ، تحت تاثیر قرار گرفتند . یک مدل تجاری بر اساس بازار اسپم ها مفید است زیرت هزینه ها برای فرستنده کم است ، بنابراین تعداد زیادی از این پیام ها می توتنند ارسال شوند ، خروجی  انها حداکثر می شود ، این رفتار متجاوزانه یکی از ویژگی های اسپمر ها را بیان می کند (کسانی که پیام های اسپم را ارسال می کنند ) (Martin-Herran ,Rubrl,& Zaccour ,2008 ) .  تاثیرات اقتصای اسپم ها برخی کشور ها را به سمت وضع قوانینی بر علیه انها سوق داد ( e.g ,Carpinter & Hunt ,2006 ; Hoanca ,2006;Stern,2008 ) ، اگرچه این قوانین با به وسیله این واقعیت که این پیام ها از سایر کشودها نیز ارسال می شوند محدود می شوند .(Talbot ,2008 ) .بعلاوه ، سختی های رد گیری فرستندگان واقعی این پیام ها عملکرد این قوانین را محدود می کند .علاوه بر قانون گذاری ، برخی نویسندگان تغییرات پروتکل ها و مدل های عملیاتی را نیز پیشنهاد داده اند ( در Hoanca بحث شده است ) .

روش دیگری که بکار گرفته شده است استفاده از فیلترینگ اسپم است ، که بر اساس انالیز محتوای پیام . اطلاعات اضافه ،سعی بر شناسایی پیام های اسپم دارد .زمانی که انها را شناسایی کرد بر اساس تنظیماتی که  در فیلتر در نظر گرفته شده است عمل مناسب را انجام می دهد . اگر فیلتر برای یک کاربر یکتا اعمال می شود ، پس از شناسایی انرا به بک فولدر که شامل پیام هایی با برچسب اسپم است ارسال می شود ،که این کار شناسایی انهارا ساده تر می کند .اما اگر فیلتر بر روی یک سرور ایمیل که ایمیل های کاربران مختلف را اداره می کند اعمال شود ، یا ممکن است به عنوان اسپم بر چسب زده شود یا پاک شود .یک احتمال دیگر می تواند تنظیمات همکاری باشد ، به این صورت که فیلتر هایی که روی ماشین های مختلف اجرا می شوند  اطلاعاتی را که از پیام های دریافتی بدست می اورند را به اشتراک بگذارند و کارایی شان را بهبود ببخشند .


[1]  Concept drift

[2]  Bag-of-word 

دانلود سمینار بررسی روش های یادگیری ماشین به فیلتر هرزنامه

سمینار پردازش های قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی

سمینار پردازش های قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی

سمینار پردازش های قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی

دانلود سمینار  پردازش های  قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی

سمینار  پردازش های  قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی
دسته بندی سمینار کامپیوتر
فرمت فایل docx
حجم فایل 535 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7

سمینار  پردازش های  قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی

 

پویایی بسیاری از پدیده های اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی تحت تاثیر اعمال افراد قرار دارند، درک کمی از رفتار انسان ها به یکی از پرسش های علم مدرن تبدیل شده است. مدل های فعلی پویایی بشر، از ارزیابی های ریسکی در ارتباطات استفاده می کنند، حال فرض کنیم که اقدامات بشر به طور تصادفی در زمان توزیع شده و در نتیجه به خوبی توسط فرآیندهای پواسون تقریب زده شود.

در مقابل، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد  زمان بسیاری از فعالیت های انسانی در محدوده ارتباطات گرفته تا سرگرمی و الگوهای کار، از غیر پواسن ها پیروی می کنند. در این مقاله ما نشان می دهیم که رفتارهای متوالی انسان ها براساس تصمیم گیری های پشت سرهم بصورت صفی از پردازش ها انجام می گیرد. زماتی که برخی از وظایف براساس الویت انجام می گیرند، زمانبندی وظایف بصورت دم کلفت خواهند بود، بسیاری از وظایف به سرعت اتفاق می افتند، درحالی که برخی از آن ها زمان انتظار طولانی را تحمل می کنند. این دستاوردها تاثیر به سزایی درتفهیم مواردی ازتخصیص سرویس ها تا مدیریت منابع بصورت جزئی تا کلی در ارتباطات ومخابرات  دارد.

 

انسان ها به صورت روزانه در تعداد زیادی از فعالیت های متمایز شرکت می کنند، که از ارتباطات الکتونیکی مانند ارسال پست الکترونیکی تا تماس تلفنی، بازدید از صفحات اینترنتی، انجام معاملات مالی وغیره طبقه بندی می شوند. در اختیار داشتن تعدادی  فاکتور که زمان هر وظیفه را تشخص دهد، طبقه بندی آنها از الگوی خواب تا در دسترس بودن منابع، به نظر می رسد که دست یابی به نظم و قاعده در رفتار انسان ها بجز قواعد تناوبی و اصلی غیر ممکن است. درنتیجه درمقابل با ابزار دقیق پیش بینی رایج در علوم فیزیکی، پیش بینی الگوهای  انسانی و اجتماعی کاری بسیار دشوار باقی می ماند. مدل های فعلی از فعالیت های انسانی براساس پردازش پواسن هستند و فرض می شود که در  dt شخص عامل برای عمل بخصوص با احتمال qt نامزد می شود که در آن q فرکانس کلی فعالیت های تحت نظارت می باشد. این مدل پیش بینی می کند که فاصله زمانی بین دو عمل متوالی توسط همان فرد زمان انتظار گفته می شود که توسط نمودار 1 نمایش داده می شود.  فرآیندهای پواسون به طور گسترده ا برای تعیین کمیت عواقب ناشی از اعمال انسان استفاده می شود، مانند مدل سازی جریان ترافیک الگوها یا فرکانس های تصادف که به صورت تجاری در تماس مرکز نیروی انسانی استفاده می شود. تعداد فزاینده ای از اندازه گیری های اخیر نشان می دهد که زمان بسیاری از اعمال انسان به طور سیستماتیک از پیش بینی پواسون منحرف می شود و زمان انتظار از طریق دم کلفت یا توزیع پرتو بهتر قابل تقریب زدن هستند. تفاوت رفتارمیان پواسن و دم کلفت قابل توجه است : پواسن بصورت تشریحی کاهش می یابد و حوادث متوالی را مجبور می کند تا از یک دیگر پیروی کنند  واززمان انتظار طولانی اجتناب می کند. در مقابل پردازش دم کلفت اجازه می دهد تا زمان انتظار طولانی را تجربه کنند.

به منظور ارائه شواهد برای الگوهای فعالیت غیر پواسون در رفتار انسانی فردی ما با مطالعه ارتباط بین چندین هزار کاربر ایمیل بر اساس یک مجموعه داده، فرستنده، گیرنده، زمان و اندازه هر یک از ایمیل ها نتایجی را جمع آوری کردیم. همانگونه که نمودار 2a نشان می دهد  توزیع زمان ها در میان تعداد متوالی ایمیل ها که توسط ارسال کننده های مربوطه صورت گرفته است در بهترین حالت بصورت است که درآن  می باشد. این درحالی است که احتمال این وجود دارد که فرستنده برای مدت زمانی طولانی ایمیلی ارسال نکند. این رفتار محدود به ارتباطات ایمیل نیست. اندازه گیری توزیع از تفاوت زمان بین پیام های فوری متوالی فرستاده شده توسط افراد در چت آنلاین با روشی مشابه نمایش داده می شود. وظایف حرفه ای، مانند زمان ارسالی کاری در یک ابر رایانه، لیست دایرکتوری و انتقال فایل، یا زمان کارهای چاپ ارسال شده توسط کاربران، هم بصورت خواص غیر پواسن تلقی می شوند. در نهایت، توزیع های دم کلفت در مورد  سرگرمی های مربوط حوادث، مانند فواصل زمانی بین بازی های آنلاین متوالی بازی توسط یک کاربر. واقعیت این است که طیف گسترده ای از الگوهای فعالیت انسان به دنبال آمار غیر پواسون نشان می دهد که  کراکترهای متوالی مشاهده شده منعکس کننده برخی ازویژگی های اساسی و بالقوه هستند. در اینجا ما نشان می دهمیم که طبیعت پویای انسان به مانند صفی از پردازش ها است که براساس تصمیم گیری های افراد صورت می گیرد. هر زمان که یک فرد وظایف متنوعی  را ارائه دهد و انتخاب آنها از میان برخی از اولویت های درک پارامتر صورت گیرد، زمان انتظار وظایف مختلف پارتو توزیع شده خواهد بود. در مقابل first-come-first-serve و اهداف تصادفی به طور متداول سرویس گرا یا کامپیوتر محور هستند که منجر به یک پواسون یکنواخت پویا می شوند.

بیشتر رویدادهای انسانی به الویت و وزن فعالیت های مختلف نیازمند هستند. به عنوان مثال، در پایان هر فعالیت فرد نیاز به تصمیم گیری دارد که چه باید چه کاری را انجام دهد مثلا تلفن زدن، ارسال یک ایمیل یا خرید کردن و تخصیص زمان و منابع برای تصمیم گیری های انجام شده. حال کاربر را در نظر بگیرید با یک لیست اولویت با  تعداد L وظیفه، وقتی وظیفه ای انجام شود از لیست پاک می شود و این شانس را می دهد که وظایف دیگری به لیست اضافه شوند، کاربر به هر کدام از وظایف پارامتر الویت x را می دهد، که این اجازه را می دهد که حالات فوری را از بقیه تشخیص دهد حال سوال این است که چه مدت یک وظیفه انجام داده شده باید صبرکند  قبل از آن که اجرا شود. پاسخ بستگی به روشی دارد که اجرا کننده استفاده می کند برای این کار را انتخاب می کند. در این بخش سه متد بخصوص را توضیح می دهیم.

 

دانلود سمینار  پردازش های  قطاری و دم کلفت دررفتارهای انسانی

مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری

مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری

مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری

دانلود مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری

مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری
دسته بندی شبکه های کامپیوتری
فرمت فایل docx
حجم فایل 385 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری

فهرست مطالب

مدیریت خطا 3

معماری رایج برای مدیریت خطا 3

خصیصه های رایج رویدادها 4

میزان اهمیت های معمول رویداد 5

میزان اهمیت های معمول رویداد(severity of evenets) در استانداردهای ITU-T/X.733 و  IETF syslog. 6

انواع معمول root cause: 7

مشکل تشخیص خطا 7

الگوریتم های تشخیص خطا 8

§متدهای تحلیل توپولوژی   8

§متد مبتنی بر قانون(rule-based) و یا سیستم خبره(expert system) 9

§درخت های تصمیم 10

§گراف وابستگی(dependency graph) 11

§       Code book. 12

§استدلال مبنی بر نمونه(case-based reasoning) 13

روش های گزارش خطا 14

بعد از گزارش دهی. 14

جلوگیری از خطا 15

مدیریت پیکربندی(configuration management) 17

فعالیت های اصلی. 17

تکنیک های تنظیم پیکربندی.. 17

پایگاه داده مدیریت تنظیمات(configuration management DB) 18

مدیریت pathها 19

 

 

مدیریت خطا

کار اصلی این قسمت کنترل خطاهای درون شبکه و پردازش و گزارش آن­ها می­باشد.

در مدیریت خطاها، به صورت معمول از سه اصطلاح استفاده می­شود:
event (رویداد): هر دستگاه(device) در شبکه، زمانی که با خطا مواجه می­شود، آن را گزارش می­کند. این گزارش "رویداد" نامیده می­شود.

نشانه(symptom): به رویدادهایی که یکسان سازی شده و با فرمت یکسان در دیتابیس قرار می­گیرند، "نشانه" گفته می­شود.

علت اصلی(root cause): به علت بروز رویدادها گفته می­شود.

دانلود مدیریت خطا مدیریت پیکربندی در شبکه های کامپیوتری

دانلودبهترین پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران

پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران

پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران

پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 856 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 157

پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

1-1- مقدمه. 3

1-2 بیان مسأله. 6

1-3- پرسش تحقیق. 14

1-4- فرضیه های پژوهش... 14

1-5- اهداف پژوهش... 14

1-6- اهمیت و ضرورت پژوهش... 15

1-7- حدود مطالعاتی. 16

1-7-1- قلمرو موضوعی. 16

1-7-2- قلمرو زمانی. 16

1-7-3- قلمرو مکانی. 17

1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 17

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 19

2-1- مقدمه. 20

2-2- اهداف عمده حسابداری.. 21

2-3- هدف حسابداری تعهدی.. 22

2-4- گزارش های حسابداری.. 23

2-4-1- گزارش های درون سازمانی. 24

2-4-2-گزارش‌های برون سازمانی. 24

2-5- استفاده کنندگان گزارشهای مالی و نیازهای اطلاعاتی آنها 25

2-5-1- سرمایه گذاران. 26

2-5-2- نیازهای اطلاعاتی سرمایه گذاران (بخش عمومی و بخش خصوصی) 27

2-5-3- سرمایه‌گذاران بالقوه و نیازهای اطلاعاتی آنها 28

2-5-4- اعطاءکنندگان وام، اعتبار و سایر تسهیلات مالی و نیازهای اطلاعاتی آنها 28

2-5-5- نیازهای اطلاعاتی فروشندگان کالاها و خدمات.. 29

2-5-6- مشتریان. 30

2-5-7- نیازهای اطلاعاتی مدیریت.. 30

2-5-8- کارکنان. 30

2-5-9- دولت و نیازهای آن. 31

2-5-10- جامعه. 31

2-6- اهداف گزاشگری مالی. 32

2-6-1- فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی وضعیت مالی و بنیه اقتصادی.. 32

2-6-2- فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی عملکرد و توانایی سودآوری.. 33

2-6-3- فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی چگونگی تأمین و مصرف وجوه نقد. 34

2-6-4- فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی چگونگی ایفای مسئولیت مباشرت مدیریت و انجام تکالیف قانونی. 35

2-6-5- فراهم آوردن اطلاعات مکمل برای درک بهتر اطلاعات مالی ارائه شده و پیشبینی وضعیت آتی. 37

2-7- مقایسۀ سهامداران (سرمایه گذاران) با گروه‌های ذینفع. 38

2-8- جریان وجوه نقد آزاد و مشکلات نمایندگی ناشی از آن. 39

2-8-1- تعریف جریان وجوه نقد آزاد. 40

2-8-2- ماهیت و مفهوم جریان وجه نقد آزاد. 40

2-8-3- اهمیت جریان وجه نقد آزاد. 41

2-8-4- کاربرد جریان های وجه نقد آزاد. 42

2-8-5- محاسبه جریان وجوه نقد آزاد. 42

2-8-6- مشکلات نمایندگی جریان وجوه نقد آزاد. 43

2-9- نظریه مدیریت سود. 46

2-9-1- ارتباط ارزشی سود و نظریه های مدیریت سود. 46

2-9-2- منتخب نظریه های رقیب.. 48

2-9-3- نظریه ی شرکت.. 51

2-9-4- رویکرد هزینه ی قراردادها 53

2-9-4-1- رویکرد. 53

2-9-5- دیدگاه مدیریت سود. 57

2-9-6- رویکرد تصمیم گیری.. 58

2-9-7- دیدگاه مدیریت سود. 60

2-9-8- رویکرد سیاسی - قانونی. 62

2-9-9- دیدگاه مدیریت سود. 66

2-10- حاکمیت شرکتی. 66

2-10-1- حاکمیت شرکتی راه حلی برای مشکلات ناشی از روابط نمایندگی و مدیریت سود. 67

2-10-2- طیف تعاریف حاکمیت شرکتی. 68

2-10-3- تعاریف حاکمیت شرکتی. 70

2-10-4- دلایل اهمیت حاکمیت شرکتی. 73

2-10-5- اهداف حاکمیت شرکتی. 73

2-10-6- طبقه بندی سیستمهای حاکمیت شرکتی. 74

2-10-7- مکانیزم های حاکمیت شرکتی. 75

2-10-8- ویژگی‌های آئیننامه نظام حاکمیت شرکتی (راهبری شرکتی) در ایران. 76

2-10-9- ارکان نظام راهبری شرکتی. 78

2-10-10- مکانیزم های حاکمیت شرکتی مؤثر بر مشکلات ناشی از جریان وجوه نقد آزاد. 79

2-11- پیشینه تحقیق. 80

2-11-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 80

2-11-2 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 87

2-12 جمع‌بندی پیشینه تحقیق. 94

فصل سوم: روش اجرای تحقیق.. 95

3-1- مقدمه. 96

3-2- روش پژوهش... 96

3-3 پرسش های تحقیق. 96

3-4- مدل تحلیلی تحقیق. 97

3-5- متغیرهای وابسته. 97

3-6- متغیرهای مستقل. 99

3-6-1- جریان های وجود نقد آزاد. 99

3-6-2- متغیر رشد شرکت.. 99

3-6-3- متغیر مستقل مالکیت سهام مدیریتی. 100

3-7- متغیرهای کنترل. 101

3-7-1- هزینه بهرۀ بدهی های کوتاه مدت و بلندمدت.. 101

3-7-2-  اندازه شرکت.. 102

3-8- متغیر مجازی.. 102

3-10- جامعه و نمونه آماری.. 103

3-10-1- جامعه آماری.. 103

3-10-2- نمونه آماری.. 104

3-11- فرضیه های پژوهش... 104

3-12- گرد آوری اطلاعات.. 105

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل نتایج.. 89

4-1- مقدمه. 90

4-2- شاخص های توصیفی متغیرها 91

4-3- بررسی نرمال بودن توزیع متغیر وابسته. 93

4-4- مدل رگرسیون چندگانه. 95

4-4-1- بررسی مدل رگرسیون چندگانه در شرکت‌های با فرصت رشد پایین. 98

4-4-2- بررسی مدل رگرسیون چند گانه در شرکت‌های با فرصت رشد پایین و جریانهای وجوه نقد آزاد. 100

4-5- آزمون فرضیات.. 102

4-5-1- فرضیه اصلی اول. 102

4-5-2- فرضیه فرعی اول. 103

4-5-3- فرضیه فرعی دوم. 104

4-5-4- فرضیه فرعی سوم. 105

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات.. 127

5-1- مقدمه. 108

5-2- خلاصه پژوهش... 108

5-3- نتایج آزمون فرضیه ها 111

5-3-1- نتیجه آزمون فرضیه اصلی دوم. 111

5-3-2- نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول. 111

5-3-3- نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم. 112

5-3-4- نتیجه آزمون فرضیه فرعی سوم. 113

5-4- نتیجه گیری.. 113

5-5- پیشنهادها 114

5-5-1- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج پژوهش... 114

5-5-2- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی. 115

5-6- محدودیت های پژوهش... 115

منابع و مأخذ. 117

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                         صفحه

جدول 3-1: لیست شرکت‌های مورد بررسی. 106

جدول (1-4): شاخص های توصیف کننده متغیرها 92

جدول (2-4):بررسی نرمال بودن توزیع متغیر وابسته. 94

جدول (3-4):نتایج تحلیل رگرسیونی. 96

جدول (4-4):ننایج آزمون تحلیل واریانس... 96

جدول (5-4): برآورد ضرایب  β. 97

جدول (6-4): برآورد ضرایب β با حذف متغیرهای ROSHD و SIZE. 98

جدول (7-4): نتایج تحلیل رگرسیونی در شرکت‌هایی با فرصت رشد کم. 99

جدول (8-4): نتایج آزمون تحلیل واریانس... 99

جدول(9-4): برآورد ضرایب β. 100

جدول (10-4): نتایج تحلیل رگرسیونی در شرکت‌هایی با فرصت کم وجریانهای وجوه نقد آزاد 101

جدول (13-4): آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه اصلی اول. 102

جدول (11-4): آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی اول. 103

جدول (12-4):آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی دوم. 104

جدول (14-4): آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی سوم. 106

جدول (15-4): خلاصه آزمون فرضیه ها 106

جدول (5-1): خلاصه نتایج تحقیق و سایر بررسی ها 110

 

 

 

 


چکیده

در این پژوهش تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است در واقع هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیرپذیری جریان وجوه نقد آزاد از مالکیت سهام مدیرانه می‌باشد. برای این منظور نمونه آماری منتخب در فاصله زمانی 1384 تا 1392 تعداد 104 شرکت بر اساس جدول مورگان تعیین گردید و به کمک رگرسیون و ضرایب همبستگی پیرسون و اسپیرمن مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از آن است که رابطه معناداری بین سهام مدیریتی و جریان وجوه نقد آزاد برقرار است. آزمون فرضیات تحقیق ارتباط معنی‌دار بین اقلام تعهدی اختیاری و جریان وجوه نقد آزاد را در شرکتهای دارای فرصت رشد کم نشان داد ولی در بررسی ارتباط اقلام تعهدی اختیاری و مالکیت سهام مدیرانه در شرکتهای دارای جریان وجوه نقد آزاد و فرصت رشد کم رابطه معنی‌داری به دست نیامد. 

کلید واژه‌ها: سهام مدیریتی، جریان نقدی آزاد، اقلام تعهدی اختیاری، فرصت رشد کم

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر سهام مدیریتی بر جریان وجوه نقد آزاد در شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران

پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول

پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول

پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول

دانلود پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس  و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول

پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس  و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 276 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102

پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس  و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول

 

چکیده  

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس  و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول می باشد . جامعه ی آماری این پژوهش  شامل کلیه ی دانش جویان دانشگاه پیام نور واحد دزفول می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از نوع همبستگی 60 نفر دانشجو انتخاب گردید پس با اجرای پژوهش نامه ی سنجش خلاقیت (cree )  و پرسش نامه عزت نفس کوپر اسمیت تجزیه و تحلیل یافته ها صورت گرفته است . در این پژوهش تکنیک های آمار توصیفی (میانگین ، انحراف معیار  و خطای معیار میانگین ) و آمار استنباطی ( ضریب همبستگی پیرسون ) استفاده شده است . قابل ذکراست که نمونه هایی از این تحقیق در سایر شهرها نیز صورت گرفته است .

 

 

کلمات کلیدی : خلاقیت ، عزت نفس ، پیشرفت تحصیلی.

مقدمه

  بسیاری معتقدند خلاقیت در نیاز متولد می شود همانگونه که بسیاری از اختراعات بزرگ نه محصول مشکلی خاص بلکه برای برآوردن نیازی خاص بوجود آمده اند . احساس عزت نفس در اثر نیاز به نظر مثبت بوجود می آید نیاز به نظر مثبت دیگران شامل بازخورها ، طرز برخوردهای گرم و محبت آمیز ، احترام ، صمیمیت ، پذیرش و مهربانی از طرف خانواده ، و اطرافیان می باشد و والدین شاید اولین و مهمترین افرادی باشند که در زندگی یک فرد نقش مهمی را بر عهده دارند .خلاقیت فرآیندی است که طی زمان ادامه داشته و انطباق پذیری ، ابتکار و تحقیق از خصوصیات بارز آن به شمار می آید و می تواند جوابگویی برای مشکلات باشد . مدنیک (1962) خلاقیت را به کیفیت های تازه ای از مفاهیم و معانی می داند و گیزالین (1954 ) خلاقیت را شکل دادن تجربه ها و سازمان بندی های تازه تعریف کرده است . در واقع می توان گفت خلاقیت مجموعه ای از توانائیها و خصیصه ها ست که موجب تفکر خلاق می شود . فرآیند آموزش و یادگیری می تواند تفکر خلاق را پرورش دهد و افرادی با خلاقیت بالا ، کاوشگر ، آفریننده ، عامل تغییر و موکد تربیت کند  .گرچه تمدن و فرهنگ بشری نتیجه ی تلاش آدمیان در تمام دورانهاست اما غنا و عظمت آن را مدیون گروه کوچکی از انسان ها هستیم که کاشف ، مخترع ، هنرمند یا متفکر نامیده می شوند . تمدن بشر مرهون اندیشه خلاق آدمی بوده و دوام آن نیز بدون بهره گیری از خلاقیت که عالی ترین عملکرد ذهن  انسان محسوب می شود غیر ممکن خواهد بود . سازلو اظهار می دارد عزت نفس عبارت است از اینکه فردی که خودش را آدم به درد بخوری بداند و دیگران هم او را آدم مفیدی بدانند . این احساس وقتی در « من » شکل می گیرد که فرد احساس ارزش ، قدرت ، سودمندی و اطمینان نماید . تحقیقات علمی کوپر اسمیت (1967) درباره ی عزت نفس نشان می دهد که اگر نوجوانان محیط مدرسه را با آمادگی بپذیرند ، احساس ارزشمندی شخصی ، مهم بودن و اعتماد به نفس کرده و همچنین این امر به نوعی خود نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی آنان دارد و موجب بروز خلاقیت در آنها می شود ( وکیلیان 1379). از نظر روانشناسان تربیت عدم اعتماد به فس مانع رشد و ارتقاء خواهد شدو این امرنیز مانع بروز خلاقیت در فرد می شود برای زندگی در جوامع امروزی که مبتنی بر علم و دانش است ، باید فرد به یک دانش آموز یا دانشجوی مستقل تبدیل شود . یکی از مشکلات ما در سطح آموزشی این است که ما خواهان ایجاد خلاقیت ، تفکر انتقادی و... هستیم اما این موضوعات در برنامه های درسی ، روشهای مدیریتی ، روشهای تدریس ، نظام ارزشیابی و... کمتر مشاهده می شود . بنابراین اولین قدم ایجاد تغییر در این رویکرد است. ( شکوهی ، غلام حسین ، 1385 ).

 

دانلود پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس  و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول