danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

دانلودبهترین پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

دانلود پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب                                    

 

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه : 1

2-1 بیان مسأله 2

3-1 اهمیت وضرورت پژوهش: 3

4-1 انگیزه پژوهشگر: 4

5-1 هدف پژوهش: 5

6-1 سوالات پژوهش: 6

7-1 تعاریف نظری وعملیاتی متغیرهای پژوهش.. 7

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2مبانی نظری پژوهش.. 9

1-1-2 فرهنگ سازمانی. 9

2-1-2تعاریف فرهنگ سازمانی: 10

3-1-2اهمیت فرهنگ سازمانی. 11

4-1-2 خصوصیات فرهنگ سازمانی. 11

5-1-2منابع فرهنگ... 12

6-1-2شیوه پیدایش فرهنگ... 12

7-1-2انواع فرهنگ سازمانی. 13

8-1-2رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی. 14

9-1-2 رابطه فرهنگ و ساختارسازمان. 15

10-1-2 فرهنگ سازمانی و توسعه 15

11-1-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیزیت دانش.. 15

12-1-2  رابطه فناوری و فرهنگ... 16

13-1-2 الگوی اساسی برای تبیین وتشریح فرهنگ سازمانی. 17

2-2 فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 19

1-1-2 تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 19

2-2-2 مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات: 20

3-2-2 چیستی فناوری. 22

4-2-2 تقسیم بندی کشورهای جهان. 23

5-2-2کاربردهای فناوری اطلاعات: 24

1-5-2-2 پول الکترونیکی2. 24

2-5-2-2 تجارت الکترونیکی 2. 24

3-5-2-2 دولت الکترونیکی 1. 25

4-5-2-2 نشر الکترونیک 2. 25

6-2-2 شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 26

7-2-2 اینترنت.. 28

3-2  پیشینه پژوهش.. 28

فصل سوم :روش اجرای تحقیق. 31

3-1 مقدمه 32

3-2نوع و روش تحقیق. 32

3-3  جامعه آماری. 33

4-3-نمونه آماری. 33

5-3 روش نمونه گیری. 33

6-3 ابزارجمع آوری داده ها 34

فصل چهارم 35

تجزیه و تحلیل داده‌ها 35

1-4 مقدمه 36

2-4اطلاعات عمومی. 36

3-4 توصیف داده ها 38

4-4   تحلیل داده ها 49

1-4-4  سوالات اصلی پژوهش.. 49

2-4-4   سوالات فرعی پژوهش.. 51

فصل پنجم

نتیجه‌گیری و پیشنهادات.. 66

1-5 بحث و نتیجه گیری. 67

1-1-5  تفسیر سوال اصلی پژوهش.. 67

2-1-5 سوالات فرعی پژوهش.. 68

2-5 نتیجه گیری. 71

3-5  محدودیت ها و مشکلات پژوهش.. 72

4-5  پیشنهادات پژوهش.. 73

  فهرست منابع. 74

 

 

 

دانلود پایان نامه بیانگر رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور

مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور

مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور

دانلود مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور

مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 474 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107

مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور

چکیده:

پژوهش حاضربه مقایسه‌ی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی با روش سنتی(سخنرانی)بر ایجاد یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس علوم در سال تحصیلی91-90 صورت گرفته است. در پژوهش حاضر روش یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی متغیر مستقل و  ودانش‌آموزان پسر و دختر پایه چهارم متغیر وابسته است.در این پژوهش از روش نمونه گیری آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش  را کلیه دانش‌آموزان دختر پسر که شامل 392پسر و392 دخترپایه چهارم ونیز کلیه معلمان که شامل20 زن و20مرد پایه چهارم دوره ابتدایی شهرستان شوش در سال تحصیلی 90-91  می‌باشدتشکیل می‌دهند.نمونه آماری در این پژوهش20تا از دختران و20تا از پسران و 2نفراز معلمان زن و 2نفرازمعلمان مرد می‌باشد.که  توسط آزمون محقق ساخته ای با ضریب پایایی 7 به منظور سنجش یادگیری، افراد هر دو گروه آزمایش شدند . برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش t مستقل استفاده شده است.  به طور کلی نتایج به دست آمده بیانگر آن است که بین روش تدریس فعال (یادگیری مشارکتی)و روش سنتی (سخنرانی)بر میزان یادداری دانش آموزان در درس علوم تفاوت معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : یادگیری مشارکتی، روش سخنرانی، یادگیری، یادداری

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                   صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش ..................................................................................................................... 1

مقدمه   .......................................................................................................................................................... 2

بیان مساله .......................................................................................................................................5

اهمیت و ضرورت پژوهش................................................................................................................8

اهداف پژوهش................................................................................................................................9

فرضیه ها .......................................................................................................................................10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش ......................................................................................................11

تعریف تدریس................................................................................................................................ 12

]چهار ویژگی در تعریف تدریس.......................................................................................................12

کارکردهای درونی تدریس...............................................................................................................13

   نظریه های تدریس .......................................................................................................................15

 رویکردهای نو در تدریس- یادگیری................................................................................................ 16

تعریف روش تدریس....................................................................................................................... 19

عوامل موثر در تدریس......................................................................................................................19

ویژگی های اصلی روش های تدریس موثر.......................................................................................... 20

اصول تعیین و سازماندهی روشهای تدریس ........................................................................................22

نگرش های جدید آموزشی................................................................................................................ 24

پیشروان روشهای جدید .................................................................................................................... 26

روشهای نو و روان شناسی................................................................................................................. 31

روش های تاریخی .......................................................................................................................... 33

روشهای تدریس سنتی و متداول........................................................................................................  35

انواع روشهای سنتی متداول................................................................................................................ 36

روش حفظ وتکرار.............................................................................................................................36

روش سخنرانی................................................................................................................................. 37

روش های نوین آموزش فعال............................................................................................................................42

ویژگیهای عمومی روشهای فعال تدریس............................................................................................. 43

روشهای نوین آموزش فعال................................................................................................................ 45

روش پرسش و پاسخ ....................................................................................................................... 45

محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ........................................................................................47

روش آزمایشی (آزمایشگاهی)............................................................................................................47

محاسن و محدودیتهای روش آزمایشی................................................................................................. 48

الگوی حل مسأله.............................................................................................................................  49

روش یادگیری اکتشافی..................................................................................................................... 51

یادگیری مشارکتی یا همیاری............................................................................................................  53

روش یادگیری مشارکتی.................................................................................................................... 53

ویژگیهای کلاس مشارکتی................................................................................................................ 57

چالش های کلاس مشارکتی ............................................................................................................. 58

دلایل استفاده از یادگیری مشارکتی .................................................................................................... 60

 خواص یادگیری مشارکتی................................................................................................................ 61

ویژگیهای برجسته یادگیری مشارکتی...................................................................................................68

تاکیدهای جدید بر یادگیری مشارکتی................................................................................................. 68

پیشینه پژوهش...................................................................................................................................69

پژوهشهای‌داخلی................................................................................................................................................69

پژوهشهای‌خارجی...............................................................................................................................................73

تعریف مفهومی............................................................................................................................... 76

تعریف عملیاتی  .............................................................................................................................77

یادگیری اصیل و پایدار و موثر .........................................................................................................79

عوامل موثر در یادگیری...................................................................................................................80

 اصول مبتنی بر قوانین یادگیری.........................................................................................................82

اصول ارایه شده در ایجاد و نگهداری یک محیط یادگیری مساعد..........................................................85

 

فصل سوم: جامعه آماری پژوهش ............................................................................................................86.

روش پژوهش...................................................................................................................................87

جامعه‌ی آماری................................................................................................................................................87

ابزار پژوهش.....................................................................................................................................87

نمونه آماری ................................................................................................................................... 87

روایی و پایایی ابزارهای اندازه‌گیری................................................................................................................. 87

روش آماری.....................................................................................................................................88

 

فصل چهارم :یافته های پژوهش................................................................................................................89

یافته های توصیفی.............................................................................................................................................90

یافته های استنباطی.............................................................................................................................................94

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری................................................................................................................96

 نتیجه گیری......................................................................................................................................97

محدودیتها........................................................................................................................................99

پیشنهادها........................................................................................................................................101

منابع ........................................................................................................................................... 105

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                             صفحه

جدول شماره 2-1 : یادگیری مشارکتی ..................................................................................... 60

جدول شماره 2-2: مزایای یادگیری مشارکتی .............................................................................61

جدول شماره 2-3: نکته های کلیدی در یادگیری مشارکتی .........................................................62

جدول شماره 2-4: نکاتی برای تدریس گوش کردن...................................................................64

جدول شماره 4-1 : مربوط به داده‌های یادگیری مشارکتی............................................................90

جدول شماره4-2: مربوط به داده های یادگیری سنتی(سخنرانی)............................................................ 91

جدول شماره4-3: فراوانی ونمودار یادگیری سنتی دانش آموزان ..........................................................92

جدول شماره4-4: فراوانی ونمودار یادگیری مشارکتی دانش آموزان .................................................. 93

جدول شماره 4-5: میانگین نمره های دو گروه یادگیری مشارکتی و گروه سنتی (سخنرانی).................94

جدول شماره 4- 6 :............................................................................................................................94

جدول شماره 4-7 :جدول مربوط به یادداری........................................................................................95

جدول شماره 4-8 :.............................................................................................................................95

 

فهرست نمودارها

      عنوان                                                                                                                    صفحه

نمودار4-1: مربوط به روش یادگیری سنتی...............................................................................................92

نمودار4-2: مربوط به روش یادگیری مشارکتی.........................................................................................

دانلود مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در آموزش و پرورش شاوور

دریافت برترین مقاله بدنه های اتومبیل

مقاله بدنه های اتومبیل

مقاله بدنه های اتومبیل

دانلود مقاله بدنه های اتومبیل

مقاله بدنه های اتومبیل
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

مقاله بدنه های اتومبیل

فهرست

مقدمه

اطاق سفید   ( B I W )

روش شناسی ( متالوژی)

بررسی طراحی های اتومبیل کوچک         

بررسی طراحی های اتومبیل سایز متوسط 

اقتصاد جای گزینی    

استنتاج

آیا آلومینیم می تواند یک راه چاره اقتصادی نسبت به اتومبیل باشد اگرچه استفاده از آلومینیوم در ماشین به مدت دو سال افزایش یافته است .در توسعه و پیشرفت اطاق های ماشین آلومینیمی محدودیت پیدا کرده است . در حقیقت بیشترین شعبات آلومینیم به شکل و قالب و طرح در حمل و نقل ،چرخها و غیره آمده است سازندگان ماشین تمام آلومینیم با دو چشم انداز رقابت توسعه پیدا کرده اند: تک اطاق ماشین و قاب فضا دار چند اطاقه اگر چه آلومینیم برای اتومبیل های خود کار یک ماده دور از انتخاب است شعبات آلومینیم بخشی موثر برای استیل می باشد . توسط فشار تنظیمی با سوخت مناسب تولید به وسیله کاهش وزن وسیله نقلیه و دوره تناوب مناسب برای برخورد کردن آن می باشد موانع ،کلیدی هستند که ارزش بالایی از آلومینیم اصلی به عنوان سنجش استیل و ساخت ، اضافه شده ارزش هایی از صفحات (ورقات )آلومینیم می باشد هم آلومینیم و صنایع خودرو مبادرت به ساختن آلومینیم چاره ارزشی موثر برای استیل کردن این مقاله بررسی میکند ارزش ساخت و گروهی از چهار بدنه آلومینیم اتومبیل طراحی شده ، تساوی ساخت با طبق قیمت اخیر و تکنولوژی استفاده از ساخت جدید آلومینیم برخوردار شده ،سپس مصمم بر این شد اگر آلومینیم یک چاره مهم برای استیل در پایین آوردن ارزش اصلی آلومینیم و بهبودی مراحل ساخت باشد

مقدمه :

اتومبیل و الومینیم ، تجارت ماندنی در همان سال های اخیر از قرن نوز دهم شدند اینها به استفاده اخیر قالب گیری خیلی ابتدایی بر می گردد اگر چه استیل ترجیح داده می شود ،به وسیله بیشترین دستگاهای خود کار در سالهای اخیر ، اقتصاد سوخت تغییر می کند و به طور تناوبی تنظیم می شود ،کاهش وزن شدیدی توسط دستگاهای خود کار مبادرت می شود . آلومینیم به عنوان راه حل مهندسی ایده ال پیش نهاد می شود .چگالی  یک سوم آن استیل و انقباض و خاموش کردن لازم از یک دستگاه خود کار را قانع می سازد . اگر چه الومینیم تا وزنی پنج بار گران تر از استیل می باشد با وجود ارزش بالا در دو دوره گذشته مقدار الومینیم در اتومبیل به طور یک نواخت افزایش پیدا کرده است . کاوش الومینیم از سی و نه کیلو گرم 03/0 در سال 1976 به حدود 89 کیلو گرم ، 07/0 در میان 90 افزیش پیدا کرده است اگر چه این استفاده از الومینیم در بنیاد هزینه استیل بخش به بخش بوده است نتیجه هیچ تغییر طراحی بنیانی نیست بیشتر نفوذ الومینیم در حمل و نقل ، قطعات موتور و چرخ ها و ریخته گری با تعدادی انفصالات و کوبیدن می باشد .الومینیم ساخته شده در طبقات نفوذی اگر چه  به بخشهای A/C و کمی دریچه برای پیش خوان اتومبیل برای بدنه اتومبیل محدود می شود حقیقتا آن است منشا چگونگی استفاده الومینیم شود جای گزینی استیل آهن ، مس برای بخش های گوناگون در یک اتومبیل باشد در همه موارد ، جای گزینی وزن بدون کم کردن ایفاء آن را کاهش می دهد اما در بیشتر موارد ، ارزش بیشتری را تعیین می کند . آن افزایش می تواند اثر معکوس در پایه مصرف کاهش سوخت و افزایش توانایی حمل و ایمنی الکترونیک و افزایش زندگی اتومبیل ، اگر استفاده کننده ، سازنده و شاید به طور مهمی قانون گذار به فزض آن فاکتور ها صلاحیت کافی داشته باشد استفاده از مقدار بیشتر الومینیم در حجم تولید اتومبیل ها بار ها از تشخیص گران حجم کم نمونه ها پیش بینی کرد اما هنوز در باره  ان موردی نیامده است . الومینیم فقط راهی است  که میتواند جایگزین استیل با هر اهمیتی که است . جانشین مهم ماده اصلی در اسکلت یا بدنه اتومبیل  باشد  درخلال دوره گذشته ،سازندهگان  وسایط نقلیه بطور تکرار مبادرت ارزیابی حالات المینیمی وسایط نقلیه کردند .نمونه های جدید از ترکیب و پیشرفت تکنیک محصولات ازمایش شده بودند  جالب اینکه بطور اصلی روی آزمایش مناسب ترکیب  متدها متمرکز بودند.

 هونداNS-X  تنها اولین وسیله نقلیه آلمینیومی ساخت تولید محدود بود . ایودی A8  مثال دیگر از یک تجمل صدای پایین فضادار تمام المینیمی طراحی شده است

دانلود مقاله بدنه های اتومبیل

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

دانلود شرح سیستم های مختلف  ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

شرح سیستم های مختلف 
ماشینهای پژو پرشیا و پیکان
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

 

شرح سیستم های مختلف 
ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

فهرست

مقدمه :

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

تشریح عملکرد سیستم

سیستم مداری قفل مرکزی

تشریح عملکرد سیستم

عیب یابی سیستم

سیستم مداری فن GLX

تشریح عملکرد سیستم

مراحل کارکرد یونیت فن ها

دور تند      خودرو روشن

قطع کولر خودرو روشن

روشن شدن چراغ STOP خودرو روشن

خاصیت هیسترزیس پاپس ماند

هواگیری سیستم حلقه بسته گردش آب

 

ارتباط سیستم کنترل یونیت فن ها با سیستم کولر

تشریح عملکرد سیستم

آینه های برقی خودرو کار نمی کنند

انژکتورها

سنسور سرعت خودرو

سنسور دور موتور

استپ موتور

سنسور موقعیت دریچه گاز

سنسور فشار هوای ورودی

سنسور دمای هوای ورودی

کویل دوبل

چراغ اخطار و دور سنج

گرمکن هوزینگ دریچه گاز

سنسور دمای آب رادیاتور

کانکتور عیب یابی سیستم

ارتباط برق ECU با سنسورها و فرمان برها

طریقه فیلر گیری سوپاپها

طریقه رگلاژ ترمز دستی

طریقه رگلاژ کردن لنت های ترمز (گرفتن خلاصی )

طریقه تنظیم کاربراتور

طریقه تنظیم کاربراتور های اتوماتیک پیکان

طریقه ترتیب وایر چینی

بازدیدهای ماشین در زمانهای مختلف

بازدید های سه ماهه یا هر 4800 کیلومتر

بازدید های شش ماهه یا هر 9600 کیلومتر

بازدید های سالیانه

اطلاعات کلی موتور های اتومبیل پیکان

اطلاعات اندازه های موتورهای تخت و غیر تخت

عیب یابی موتور پیکان

   مشخصات سیستم خنک کننده موتورهای 1500 سی سی و 1725 سی سی

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

لیست قطعات :

1- باطری                                                                                                          BB00

2- جعبه تقسیم کالسکه ای                                                                                   BB10

3-سوئیچ زیر فرمان                                                                                             CA00

4- جعبه فیوز                                                                                                      BF00

5- رله محافظتی شیشه بالابر                                                                                 6126

6- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت جلو             6110

7- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت جلو                       6115

8- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت عقب                       6100

9- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت عقب                      6105

10- کلید قفل شیشه بالابرهای عقب                                                                      6120

11- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت راننده                                          6130

12- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد                                         6135

تشریح عملکرد سیستم :

این سیستم دقیقاً همان سیستم شیشه بالابر درب شاگرد در پژو 405 است با باز کردن سوئیچ زیر فرمان برق از فیوز F30 رد شده و به پایه 1 رله پنج پایه مشکی رنگ 6126 که در بالای پای راننده قرار دارد ، می رسد . رله تحریک شده و برق ورودی به پای شماره 3 رله از پایه شماره 5 آن خارج می شود . خروجی برق آن از یک طرف وارد کلیدهای نصب شده و در قسمت جلو رفته و آنها را آماده به کار می کند . از سمت دیگر ضمن عبور از کلید قفل شیشه بالابر به کلیدهای مصب شده در قسمت عقب رسیده و آنها نیز آماده به کار می شوند . کار کردن کلیدهای نصب شده در قسمت عقب منوط به این شرط است که کلید قفل شیشه بالابرها توسط راننده فشار نشده باشد . دلیل این امر داشتن کنترل راننده بر روی دخالت سرنشین ها بر روی بالا و پایین آوردن شیشه های درب های عقب است . نحوه کار کرد ، ارتباط دوگانه دو کلید سمت راست و چپ ، تست کلیدها و عیب یابی سیستم عیناً همانی است که در پژو 405 در مورد شیشه بالابر سمت شاگرد وجود دارد.

سیستم مداری قفل مرکزی

لیست قطعات :

1-    باطری                                                                                             BB0

2-     جعبه تقسیم کالسکه ای                                                                     BB1

3-     جعبه فیوز                                                                            BF

4-     کنترل یونیت قفل مرکزی                                                     6235

5-     گیرنده یا چشمی سقفی                                                                    6230

6-     محرک و سویئچ سمت راننده                                                           6240

7-     محرک و سوئیچ سمت شاگرد                                                          6245

8-     محرک درب عقب راست                                                     6250

9-     محرک درب عقب چپ                                                                   6255

10- محرک درب صندوق عقب                                                  6260

11- محرک درب باک بنزین                                                      6265

تشریح عملکرد سیستم :

این سیستم از سه بخش : فرستنده ،کنترل ، کنترل یونیت و محرک ها تشکیل شده است .

بخش اول این سیستم شامل دو قسمت فرستنده وگیرنده می باشد . فرستنده این قسمت که ریموت کنترل نامیده می شود در داخل سوئیچ درب قرار دارد و به هماره راننده است . این سوئیچ ار دوقسمت : واحد الکترونیکی و خود سوئیچ فلزی تشکیل شده که باز کردن پیچ روی آن از یکدیگر جدا می شوند و قابل تفکیک هستند . واحد الکترونیکی آن دارای دو دیود ، یکی به عنوان نشان دهنده فشرده شدن کلید (قرمز رنگ ) و دیگری دیود مادون قرمز فرستنده (بنفش رنگ ) است که نور آن فقط در لحظه اول و به صورت خیلی کم رنگ قابل دیدن است . با فشردن کلید ریموت کنترل ، دیود نوری نشان دهنده ، روشن شده و دیود مادون قرمز نیز کد رمز خاصی را ارسال می کند . این کد رمز ارسال شده توسط گیرنده چشمی داخل خودرو دریافت و تشخیص کد داده می شود . اگر این کد با کد از پیش گذاشته شده در گیرنده سقفی یکسان باشد گیرنده بر روی پایه های 1و2 خود با ایجاد یک نوسان ولتاژی ، دستور باز و بسته شدن درب ها را به کنترل یونیت می دهد . امااگر کدارسالی از طرف فرستنده با کد گیرنده یکسان نباشد ،گیرنده هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد. بر همین مبنا اگر فرضاً یکی از این دو قسمت معیوب شد حتماً هر دو تکه باید تعویض شوند . در داخل ریموت دو باتری ساعتی 3 ولتی وجود دارد . پایه های 7 و 8 گیرنده ، پایه های برق و بدنه آن هستند .

گیرنده سقفی پیام دریافت شده از ریموت کنترل را به پایه های 6 و 9 کنترل یونیت می رساند . کنترل یونیت که در زیر سمت راست پایین قاب فرمان داده شده دارای دو پایه خروجی 3 و 4 می باشد . دستورات کنترل یونیت از این دو پایه صادر می شوند. این دو پایه در حالت عادی توسط دو رله داخلی به بدنه اتصال یافته اند. هنگامی که ریموت فشرده شد و پیام ازطریق چشمی به کنترل یونیت فرستاد شد این واحد بلافاصله یکی از پایه های 3 و 4 را توسط رله داخلی از بدنه جدا کرده و حدود یک ثانیه به برق وصل می کند . پس در این حالت یکی از پایه ها بدنه و دیگری برق دار است .

با نگاهی به محرک ها در واقع شکلی از موتور DC هستند می توان دید که هر شش موتور در حالت موازی با یکدیگر به پایه های 3 و 4 کنترل یونیت اتصال یافته اند . پس برق و بدنه این پایه ها می تواند همزمان کلیه موتورها را در یک جهت به کار انداخته و مثلاً تمامی درب ها را ببندد . پس از حدود یک ثانیه که همه دربها بسته شدند ، پایه برق دار به حالت برگشته و سیستم تا فشرده شدن بعدی ریموت کنترل ، ساکن می شود . بار دیگر که ریموت کنترل فشرده شد دوباره پیام از طریق چشمی به کنترل یونیت فرستاده می شود . این واحد بلافاصله پایه دیگر از 3 و 4 را توسط رله داخلی از بدنه جدا کرده و حدود یک ثانیه به برق وصل می کند . پس در این حالت جای پایه برق دارد است . این بار موتورها که DC بوده و قابلیت حرکت معکوس را دارند در جهت معکوس چرخیده و درب ها را باز می کنند و سپس ساکن می شوند .

این تسلسل می تواند ادامه داشته باشد از یک سود ، همین عکس العمل را وقتی سوئیچ درب ها را در قفل مربوطه می چرخانیم مشاهده می کنیم . این امر بدین علت است که با چرخاندن سوئیچ از سمت راننده و یا شاگرد، پایه بدنه موجود در پایه های 3 محرک های 6240 و 6245 را به سمت پایه های 1و 2 آنها و متعاقب آن به پایه های 5و 7و 8 کنترل یونیت ارسال می کنیم . این کار دقیقاً همان عکس العمل پیشین را به دنبال خواهد داشت .

 

عیب یابی سیستم :

قفل مرکز خودرو کلاً کار نمی کند :

در چنین مواقعی باید کلیه عناصری که در مسیر قرار دارند به ترتیب اولویت زیر چک کرد :

1-    فیوز F15 را چک کنید .

2-     کانکتور دو راهه سیاه رنگ جعبه تقسم کالسکهای راچک کنید .

3-     قاب درب راننده و شاگرد را باز کرده و کنترل یونیت را چک کنید .

4-     سلامت محرک ها را چک کنید .

بین دو سیستم کنترل از راه دور و یا سوئیچ درب ها یکی کار نمی کند :

با توجه به اینکه یکی از این دو سیستم فوق کار می کند پس از ارتباط جعبه تقسیم ، جعبه فیوز ، و موتورها سالم هستند .

·       اگر قفل مرکز با سوئیچ کار کرده و با ریموت کنترل کار نمی کند :

1-    گیرنده چشمی را باز کرده و صحت عملکرد ریموت کنترل و یرنده را چک کنید .

2-     قاب درب راننده و شاگر را باز کرده و کنترل یونیت را چک کنید .

·       اگر قفل مرکزی با ریموت کنترل کار کرده و با سوئیچ کار نمی کند :

1-    قاب درب راننده و شاگر را باز کرده و کنترل یونیت را چک کنید .

2-     فیش سه راهه سفید رنگ را بیرون کشیده و میکرو سوئیچ را در حالت باز و بسته اهم چک نمائید .

یکی از محرک ها گیر مکانیکی دارد  و قفل مرکزی کار نمی کند :

اگر اهرم یکی از محرک ها بر اثر ضربه گیر کرده باشد ولتاژ 12 ولتروی آن که باید صرف حرکت دادن اهرم شود بدون افت قابل ملاحظه از سیم پیچ عبور می کند . از انجایی که سر دیگر این سیم پیچ بدنه است در هنگام عمل کردن محرک ها در این محرک در واقع نوعی اتصال کوتاه بین دو سر سیم پیچ آن برقرار می شود و باعث می شود تا نه تنها نیروی لازم به دیگر محرک ها نرسد بلکه جریان فیوز F15 نیز بالا رفته و احتمال سوختن آن تشدید شود . پس باید بلافاصله سوکت دو راهه قهوه ای رنگ آن را کشیده و در اسرع وقت به تعویض آن محرک اقدام نمایید و

پس فشردن ریموت ، قفل مرکزی عمل معکوس را درپی آن انجام می دهد :

این عیب معمولاً ناشی از خرابی کنترل یونیت و یا میکرو سوئیچ های درب های جلوست . لذا این دو قسمت را چک کنید .

سیستم مداری فن GLX

لیست قطعات :

1-    باطری                                                                                             BB0

2-     جعبه تقسیم کالسکه ای                                                                     BB1

3-     جعبه فیوز                                                                            BF00

4-     سوئیچ زیر فرمان                                                                              CA00

5-     کنترل یونیت فن                                                                              8010

6-     سنسور (فشنگی ) مقاومتی                                                      8008

7-     سنسور (فشنگی ) دو کنتاکت تک مرحله ای                           1520

8-     رله A                                                                                             1500A

9-     رله B                                                                                             1500B

10-رله C                                                                                              1500C

11- کلید کولر                                                                           8000

12- سوئیچ سه مرحله ای کولر                                                     8007

13- فن A                                                                                              1510A

14- فن B                                                                                              1510B

تشریح عملکرد سیستم :

قلب این سیستم را سه عنصر کنترل یونیت ، سنسور 1520و سنسور مقاومتی 8008 تشکیل می دهد . در این مدار ، سنسورهای وظیفه اطلاع رسانی دماهای مختلف به کنترل یونیت را به عهده دارند . کنترل یونیت نیز به نوبه خود با تجزیه و تحلیل این اطلاعات ،‌در مورد نحوه عملکرد فن تصمیم گیری کرده و فن ها را خاموش کرده و یا در دور تند یا کند به کار می اندازد .

سنسور 1520 که در خودروی پژو 405 در کنار و در پژوی RD بر روی سینی فن و گاهی بر روی منیفلد بسته می شود دارای این ویژگی است که هر زمان بدنه آن به 57 درجه سانتیگراد برسد دو کنتاکت داخلی آن به یکدیگر متصل می شود .در داخل این سنسور ، دو صفحه فلزی غیرهمجنس وکنتاکت شماتیک 1و 2 شکل 1520 را به یکدیگر می چسبند . از انجایی که وظیفه این سنسور در پژوی GLX ، رساندن اطلاع دمای 57 درجه اتاق موتور به کنترل یونیت است ، با گرم شدن آن پایه 3 کنترل یونیت ، بدنه دریافت کرده دمای داخلی در واقع این طور حساس می کند که دمای اتاق موتور به 57 درجه رسیده است لذا به فن های دستور دور کند را می دهد و فن ها در دور کند شروع به گردش می کنند .

سنسور 8008 دارای ویژگی خاصی است که بر مبنای آن می توانداطلاعات دمای آب رادیاتور را به کنترل یونیت برساند . این ویژگی که از آن به عنوان «مقاومت متغیر با دما » یاد می شود دارای این خاصیت است که میزان مقاومتی که در دوسرپایه های 1و2 آن دیده می شود دارای افزایش و یا کاهش می یابد . سنسور 8008 که با دما دچار افزایش مقاومت داخلی می شود اصطلاحاً مقاومت PTC گفته می شود . این سنسور در پژوی GLX در روی سر سیلندر و درکنار دلکو و در پژو RD در روی رادیاتور نصب شده است که در هر دو صورت با آب در حال گردش سیستم موتور ،در تماس مستقیم است . همزمان با گرم شدن آب ، مقدار مقاوت دیده شده بر روی پایه های 1و2 این سنسور و متعاقب آن از طرف پایه های 7و 14 کنترل یونیت ، افزایش می یابد . پس افزایش مقاومت داخلی این سنسور به نوعی می تواند بیان کننده دمای آب موتور باشد .

مراحل کارکرد یونیت فن ها :

 

 

 

دانلود شرح سیستم های مختلف  ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا

تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا

تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا

دانلود تاثیرات نئورئالیسم  بر سینمای ایتالیا

تاثیرات نئورئالیسم 
بر سینمای ایتالیا
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

 

تاثیرات نئورئالیسم 
بر سینمای ایتالیا

تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا

تئورئالیسم

      زواتینی نظریه پرداز سبک نئورئالیسم در 1942، پیدایش نوع تازه ای از سینما  را اعلام کرد ـ سینمایی که پیرنگ از پیش طراحی شده و شسته رفته را کنار می نهد، از بازیگران حرفه یی استفاده  نمی کند، و  برای ارتباط مستقیم با واقعیت های اجتماعی دوربین  و  تجهیزاتش  را  به خیابان ها  می برد . او اعتقاد  داشت که  پیرنگ  ( طرح داستانی ) شگردی است که ساختاری مصنوعی بر ((زندگی روزمره)) تحمیل می کند و بازیگران حرفه یی انباشته از ظاهرسازی و دروغند: ((از شخصی می خواهیم داستانی را حساب شده به میل ما بازی کند. )) زواتینی بر آن بود که لازم است همین متانت و تقدیس زندگی معمولی و روزمره ی مردمی را که توسط آرمان فاشیسم به انحراف کشیده شده با واقعگرایی نو ضبط کنیم. بعد ها , پس از تثبیت نئورئالیسم در سینمای ایتالیا چنین نوشت: ((واقعیتی که در زیر اسطوره ها مدفون شده بود اکنون به آرامی دوباره جوانه زده است و سینما بار دیگر به خلق دنیای واقعی انسانها روی آورده است . در این جا درختی بود؛ این جا مردی سالخورده ؛ این جا یک خانه ؛ این جا مردی که غذا می خورد ؛ مردی که خوابیده ؛ مردی که می گرید ... سینما ... باید آن چه را که معاصر است بدون قید و شرط بپذیرد : امروز , امروز , امروز . ))

اومبرتو باربارو , منتقر بانفوذ و از مدرسان مرکز تجربی , در اوایل 1943 در مقاله ای به سنت های واپسگری سینمای ایتالیا حمله کرد و اصلاح (( نئورئالیسم )) را به عنوان جایگزین آن سنت ها پیشنهاد کرد . منظور او از سنت پیشین واقعگرایی شاعرانه ی فرانسوی بود ـ تاثیرات موج تازه بر جوان هایی که ((واقعگرایی نو )) را طلب میکردند فراوان و متنوع بود . از یک سو اغلب آن ها علاوه بر آن که منتقدانی حرفی یی بودند، در خفا به مارکسیسم گرایش داشتند و هدفشان از (( واقعگرایی )) بازگشت به واقعگرایی القاگرانه ی شوروی، یعنی سینمای آیزنشتاین، پودفکین و داوژنکو بود. از سوی دیگر، این تاثیر کمتر تکنیکی و بیشتر ایدئولوژیک بود، لذا نئورئالیسم ایتالیا شباهت اندکی به واقعگرایی القاگرانهی شوروی داشت.

تاثیرات مستقیم تر  و عملی تر نئورئالیسم از جانب واقعگرایی شاعرانه ی فرانسه می آمد که تا 1939 شهرتی فراگیر یافته بود . فیلم های واقعگرای فرانسوی علاوه بر تکنیک درخشان نوعی انسان مداری سوسیالیستی را مدنظر داشتند که ایتالیایی ها آن را در تبلیغات مارکسیسم شوروی می یافتند. فیلم تونی (1934 ) از رنوار درامی از کارگردان مهاجر ایتالیایی، که در مکان اصلی و در جنوب فرانسه فیلمبرداری شده بود، الگوی ساختاری مهمی فراهم کرده بودند. اما شاید مهمتر از همه این واقعیت بود که سینمای واقعگرای شاعرانه برای هنرمندان ایتالیایی که در منگنه ی استودیوهای ایتالیایی به سطوح آمده بودند نوعی آزادی روشنفکرانه و زیبایی شناختی فراهم می کرد. فاشیسم با بستن دست و پای هنرمندان سینما در واقع بیش از هر گونه انگیزه ی تاریخی در پیدایش نئورئالیسم سهم داشته است .

حقیقت آن است که فاشیسم ایتالیا در بطن خود نطفه های نابودی خود را داشت و وقایع سیاسی و تاریخی سال 1943 دست به دست هم دادند تا نیروهای نئورئالیسم را از صفحات مجله ی ایتالیایی آزاد کنند. در ماه ژوییه متفقین سیسیل را به تصرف در آوردند و موسولینی به دست افراد خود خلع شد. اما تا ژوئن 1944 رم سقوط نکرد و حتی در این زمان هم یک سالی جنگ سنگینی بر کشور سایه افکند، تا روزی که آلمان ها بی قید و شرط تسلیم شدند. در چنین معرکه ای بود که فشار سنگین فاشیست ها بر استودیوهای فیلم کاستی گرفت و هنوز خلع سلاح 1943 پذیرفته نشده بود که لوکینو ویسکنتی افسانه ی تیره و تار و انباشته از شهوت و جنایتی به نام وسوسه 50 را به فیلم درآورد.

قریحه ی تکنیکی وسوسه، هر معیاری که داشته باشیم، از آن فیلمی قابل توجه ساخته است، این فیلم سبک تازه ای از سینما را در چنته ی خود داشت ـ سینمایی که دوربینش را به خیابان ها و خارج از شهر می برد تا زندگی مردان و زنان معمولی را در ارتباط با محیطشان به تصویر کشد. بنابراین فیلم وسوسه را می توان الگویی برای آینده ی نئورئالیسم بازشناخت. اما نخستین فیلمی که تحت عنوان نئورئالیست به کشورهای غربی راه یافت رم، شهر بی دفاع / رم شهر بی حصار (1945 ) از رسلینی بود.

رم، شهر بی دفاع برجسته یی است درباره ی ایستادگی مردم ایتالیا در مقابل نازی ها و بر اساس رویکردهای زمستان 1943 تا 1944 در رم ساخته شده است، زمانی که آلمان ها اعلام کردند درهای رم باز است. فیلم درباره ی رهبر کمونیست مبارزان زیرزمینی است که در اقدامی متهورانه، هر چند بی ثمر، در مقابل کشتار گشتاپو اشتباهاًًًً خود و یارانش را به کشتنم می دهد. رسیلینی و همکارانش (سرجو آمیده یی، آنا مانیانی، آلدو فابریستی و فدریکو فلّّّینی ـ که عده ای از آن ها در نیروهای مقاومت شرکت فعال داشتند ) داستان را از وسط اشغال نازی ها آغاز می کنند. رسیلینی برای سرعت در کار این فیلم را به صورت صامت گرفت و پس از تدوین با صدای همان بازیگران دوبله کرد. به همین دلیل عده یی از تماشاگران هنگام پخش فیلم در 1945 گمان کردند صحنه های مستندی از وقایع اصلی را تماشا می کنند و حیرت کردند که چگونه رسلّّینی اجازه یافته،  در حالی که آلمان ها هنوز در رم بودند، این همه خشونت و سبعیت را فیلمبرداری کند. آن ها همچنین از هوشمندی ، امانت و مهارت تکنیکی فیلم در شگفت شدند، زیرا تا جایی که تماشاگران می دانستند چنین کیفیتی در سینما از 1922، با ظهور فاشیسم، در سینمای ایتالیا مشاهده نشده بود.

فیلم رم، شهر بی دفاع تقریبا در همه ی کشورهای غربی با موفقیت عظیمی روبرو شد. پر فروش ترین فیلم پس از آغاز جنگ شد. بعلاوه این فیلم تعدادی از جوایز مهم جشنواره های سینمایی از جمله جشنواره 1946 کن را به دست آورد و منتقدان تقریبا در تحسین آن یک صدا شدند. فیلم رسلّینی الگوی نئورئالیسم قرار گرفت و استانده ی فیلم های پس از خود را تعیین کرد ـ انتخاب ظاهری مستند که از طریق فیلمبرداری در مکان اصلی، صداگذاری پس از تولید، تلقین بازیگران حرفه یی با مردم عادی، پرداختن به تجربه های ملی معاصر (یا حداقل تاریخ اخیر ایتالیا ) ، گرایش به مسائل اجتماعی و نگاه انسانی هر حال این اولویت به اعتبار خود باقی است.

دو فیلم بعدی رسلّینی او را به عنوان استاد سبک نئورئالیسم بر صدر نشاند و رهبری ثبت تاریخ معاصر ایتالیا را به او سپرد: پاییزا (1946 ) را نیز مانند فیلم قبلی آمیده یی و فلّینی نوشتند. این فیلم در شش قسمت نامرتبط به واقعه ی آزادسازی ایتالیا از مرحله ی فرود قوای امریکایی در سیسیل در 1943 تا پاکسازی نازی ها در دره ی پو، در 1945، می پردازد. پاییزا نیز مانند رم، شهر بی دفاع ساختار آشفته یی دارد، اما وجود مردم کوچه و بازار موجب شده که مجنون و وحشت جنگ به خوبی در آن احساس شود و جهان بینی گسترده و انسان دوستانه ی نئورئالیسم و تکنیک های تأثیر گذار بدیهه سازی در آن جا بیفتد.

فیلم سوم و آخرین فیلم نئورئالیستی رسلّینی، آلمان سال صفر (1947 ) را غالبا همراه با دو فیلم دیگر به عنوان ((سه گانه جنگ )) او نام می برند. این فیلم در شهر بمباران شده ی برلین و در مکان های اصلی فیلمبرداری شده و همه ی بازیگرانش غیر حرفه یی هستند. این فیلم کوششی است تا ریشه های اجتماعی فاشیسم را از طریق سرگذشت پسری آلمانی بازگوید . این جوان که ذهنش توسط نازیسم به انحراف کشیده شده است پدر علیلف خود را می کشد و با مشاهده ی شکست آلمان خودکشی می کند. فیلم آلمان سال صفر را معمولا نشانه ی شکست رسلّینی می شناسد (او علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه ی آن را نیز نوشته بود ) اما عناصر شاخص نئورئالیستی فیلم تحسین فراوانی را برانگیخت. در هر حال، سرانجام روشن شد که نئورئالیسم قابلیت انتقال به کشورهای دیگر را ندارد و عدم توفیق نسبی آلمان سال صفر ـ هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ انتقادی ـ گسترسش آن را محدود کرد و معلوم شد که این سبک نمی تواند فراتر از زمینه های تاریخی و اجتماعی کشور سازنده ی خود پیش برود. پس از این فیلم رسلّینی دیگر فیلم نئورئالیستی نساخت، اما نطفه یی را کاشت که سبکی معتبر در جهان سینما به وجود آورد.

دومین کارگردان معتبری که تا دهه ی 1950، یعنی پایان کار نئورئالیسم، در این سبک کار کرد، ویتّوریو دسیکا (1974 ـ 1901 ) بود. او از اواخر دهه ی 1930 فیلمسازی را با یک سلسله کمدی سنتی طبقه ی متوسط آغاز کرد. دسیکا ذاتا به کمدی گرایش داشت، اما تحت تاثیر عقاید زاواتینی قرار گرفت و از 1946 به بعد آن دو فیلم هایی در ارتباط با مسائل پس از جنگ ایتالیا ساختند.

فیلم واکسی (1946 ) به قصه غم انگیز معصومی پرداخت که در جریان اشغال نازی ها به فساد کشیده می شود: دو پسر بچه ی واکسی و دو دوست نزدیک هنگام خریدن یک اسب از بازار سیاه دستگیر می شوند و به زندان می افتند . در زندان یکی از آن ها ندانسته دوستش را لو می دهد و به دست او کشته می شود. این فیلم نیز مانند رم، شهر بی دفاع در ایتالیا با استقبال روبرو نشد، اما در ایالات متحد موفقیت فراوانی بدست آورد و جایزه ی ویژه ی اسکار 1947 را ربود. فیلم بعدی دزد دوچرخه (یا دزدان دوچرخه، 1948 ) حتی بیش از واکسی مورد تحسین جهانی قرار گرفت، چنان که بعضی از معتقدان آن را مهم ترین فیلم پس از جنگ شناختند. این فیلم داستان مرد آبرومندی است که به مدت دو سال از کار بی کار شده است تا آن که به عنوان نصّاب دیوارکوب های تبلیغاتی در شهرداری استخدام می شود. دوچرخه ای می خرد، اما در همان نخستین روزکار دوچرخه اش به سرقت می رود. بقیه فیلم را او و پسر کوچکش صرف یافتن دزد می کنند و مرد از انجام وظیفه اش باز می ماند. نزدیک به انتهای فیلم مرد مجبور میشود دوچرخه ی دیگری را بدزدد و در حین ارتکاب جرم دستگیر می شود. فیلم دزدان دوچرخه سراسر در مکان های واقعی در رم و با بازیگران غیر حرفه یی فیلمبرداری شده است. این فیلم موفقیت جهانی نصیب دسیکا کرد، و علاوه بر تجلیل های فراوان جایزهی اسکار سال 1949 را نیز به عنوان بهترین فیلم به زبان خارجی به دست آورد فیلمی که به تنهایی میراث دیرپای نئورئالیسم را در جهان ماندگار ساخت، هر چند تعلق این فیلم به مکتب نئورئالیسم را در جهان ماندگار ساخت , هر چند تعلق این فیلم به مکتب تئورالیسم جای بحث داشت : زمین می لرزد (1948) اثر لوکینو ویسکنتی است. فیلم زمین می لرزد نخستین بخش از سه گانه یی بود که هرگز کامل نشد. ویسکنتی در نظر داشت سه گانه یی در باب مسائل اقتصاد ماهیگیران , معدنکاران و کشاورزان در دوران پس از جنگ در سیسیل بسازد . زمین می لرزد دومین فیلمی بود که پس از فیلم ضدفاشیستی وسوسه می ساخت و آن را بدون فیلمنامه تماماٌ در مکان های واقعی در دهکده ی ماهیگیری سیسیل , فیلمبرداری کرد و بازیگرانش را از اهالی محل تامین کرد. این زمان به سقوط خانواده یی مغرور از کشاورزان می پردازد که توسط عمده فروش های بازار استصمار می شوند.

تئورالیسم پیش از سقوط آخرین شاهکار خود را به دشت ویتوریو دسیکا و چزاره اویتینی به جهان سینما عرضه کرد: اومبرتود (1952).

 

 

 

دانلود تاثیرات نئورئالیسم  بر سینمای ایتالیا