danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

danesh gozar

تحقیق ومقاله دانشجویی

{ تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی -9 }

تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی - سهامیه قم در سال های 82-79

تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی سهامیه قم در سال های 8279

دانلود تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی - سهامیه قم در سال های 82-79

تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی  سهامیه قم در سال های 8279
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی - سهامیه قم در سال های 82-79

فهرست مطالب

فصل اول : معرفی پژوهش : ....................

مقدمه ( یا بیان مسئله) .....................

اهداف پژوهش.................................

سؤالات پژوهش.................................

فصل دوم : دانستنی های موجود در پژوهش: ......

بخش اول: چهارچوب پنداشتی (بررسی کتب Text ) .

بخش دوم : مروری بر مطالعات انجام شده........

فصل سوم: متدولوژی تحقیق.....................

نوع پژوهش...................................

جامعة پژوهش.................................

روش نمونه گیری و روش محاسبه آن..............

متغیرها.....................................

روش جمع آوری اطلاعات.........................

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات....................

فصل چهارم: یافته های پژوهش..................

یافته های پژوهش.............................

جداول.......................................

نمودارها....................................

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری..................

فهرست منابع.................................

ضمائم.......................................

فهرست جداول

جدول شماره 1 : فراوانی جنسی در جمعیت مورد مطالعه   

جدول شماره 2 : فراوانی گروه های سنی در جمعیت مورد مطالعه

جدول شماره 3 : فراوانی علت مراجعه در جمعیت مورد مطالعه  

جدول شماره 4: فراوانی لکوسیتوز در جمعیت مورد مطالعه

جدول شماره 5 : فراوانی افزایش BUN در جمعیت مورد مطالعه 

جدول شماره 6: فراوانی افزایش Cr در جمعیت مورد مطالعه

جدول شماره 7: فراوانی هیپوناترمی در جمعیت مورد مطالعه   

جدول شماره 8: فراوانی هیپوکالمی در جمعیت مورد مطالعه

جدول شماره 9: فراوانی کشت خون مثبت در جمعیت مورد مطالعه 

جدول شماره 10: فراوانی افزایش تعداد WBC در CSF در جمعیت مورد مطالعه............................................

جدول شماره 11: فراوانی کاهش نسبت گلوکز CSF به گلوکز خون در جمعیت مورد مطالعه.................................

جدول شماره 12: فراوانی افزایش پروتئین CSF در جمعیت مورد مطالعه  

جدول شماره 13: فراوانی کشت CSF مثبت در جمعیت مورد مطالعه

فهرست نمودارها

نمودار شماره 1 : فراوانی جنسی در جمعیت مورد مطالعه 

نمودار شماره 2 : فراوانی گروه های سنی در جمعیت مورد مطالعه  

نمودار شماره 3 : فراوانی علت مراجعه در جمعیت مورد مطالعه

نمودار شماره 4: فراوانی لکوسیتوز در جمعیت مورد مطالعه   

نمودار شماره 5: فراوانی افزایش BUN در جمعیت مورد مطالعه

نمودار شماره 6: فراوانی افزایش Cr در جمعیت مورد مطالعه  

نمودار شماره 7: فراوانی هیپوناترمی در جمعیت مورد مطالعه 

نمودار شماره 8: فراوانی هیپوکالمی در جمعیت مورد مطالعه  

نمودار شماره 9: فراوانی کشت خون مثبت در جمعیت مورد مطالعه   

نمودار شماره 10: فراوانی افزایش تعداد WBC در CSF در جمعیت مورد مطالعه......................................

نمودار شماره 11: فراوانی کاهش نسبت گلوکز CSF به گلوکز خون در جمعیت مورد مطالعه.................................

نمودار شماره 12: فراوانی افزایش پروتئین CSF در جمعیت مورد مطالعه

نمودار شماره 13: فراوانی کشت CSF مثبت در جمعیت مورد مطالعه

===========================

چکیده

مقدمه و هدف:

با توجه به اهمیت فوق العاده مننژیت در طب کودکان و با نظر به این که بسیاری از تست های تشخیصی در دسترس در مملکت ما فاصله زیادی تا رسیدن به استانداردهای جهانی دارند ما بر‌‌آن شدیم که ابتدا ارزش تشخیصی هر یک از علایم بالینی مننژیت را ارزیابی کنیم و شایعترین تظاهرات مننژیت را در مملکت خود شناسائی کنیم. سپس ارزش تشخیصی تست های آزمایشگاهی را در بیمارانی که مننژیت آنها به اثبات رسیده است مورد ارزیابی قرار دهیم.

مواد و روش ها:

به این منظور طی یک تحقیق توصیفی پرونده 122 کودک را که از ابتدا سال 79 تا آخر سال 82 با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان فاطمی- سهامیه قم بستری و درمان شده بودند را بررسی نمودیم.

برای سهولت کار چک لیست تهیه کردیم که در آن بر متغیرهایی مانند سن، جنس، علامت مراجعه، یافته آزمایشگاهی خون و CSF تایید و تاکید شده بود. یافته‌های آزمایشگاهی مورد نظر شامل: تعداد WBC خون هنگام مراجعه، قند خون، BUN و Cr خون، Na+ و K+ خون، B/C و در مورد CSF هم شامل: تعداد WBC، میزان پروتئین و گلوکز خون و کشت بود. البته به رنگ آمیزی CSF هم دقتی داشتیم اما جزء اهداف نبود.

نتایج:

با گردآوری داده ها و دسته بندی آنها و استفاده از برنامه نرم افزاری SPSS کیفیت هر متغیر را در جمعیت مورد نظر مورد بررسی قرار دادیم و به این نتایج رسیدیم که:

مننژیت باکتریال در پسران شایعتر از دختران است و در گروه سنی 2 ماهگی تا 7 سالگی شایعتر از سایر سنین است. شایعترین علت مراجعه تب می باشد.

2 نفر (6/1%) هیپوگلیسمی در زمان مراجعه داشتند.

در بررسی لکوسیتوز 46 نفر (7/37%) لکوسیتوز داشتند.

افزایش BUN در 57 نفر (7/46%) و افزایش Cr در 28 نفر (9/22%) تعیین شد.

47 نفر (5/38%) هیپوناترمی و 16 نفر (1/13%) هیپوکالمی داشتند.

در مجموع در 4 مورد (27/3%) B/C مثبت، در 54 مورد (2/44%) B/C منفی و در 64 مورد (4/52%) گزارشی ثبت نشده بود.

در مورد رنگ CSF در 53 مورد (4/43%) شفاف بی رنگ و در 69 مورد (5/56%) کدر بود.

در بررسی تعداد WBC در CSF 112 نفر (8/91%) افزایش لکوسیت وجود داشته که با غالبیت نوتروفیل ها بود.

در 69 نفر (5/56%)  کمتر از 50% بود.

در بررسی پروتئین مایع CSF 70 نفر (3/57%) افزایش پروتئین مشخص شد.

در مجموع در 6 مورد (9/4%) کشت CSF مثبت شد.

بحث:

در بررسی متغیرها نتایج با کتب Text هم خوانی داشتند البته در مورد BUN و Cr خون و پتاسیم خون در کتب Text نکته ای یافت نشد و کشت خون و CSF هم نیاز به بررسی دارد.

واژه های کلیدی: مننژیت باکتریال، کودکان، تظاهرات بالینی، یافته های آزمایشگاهی، سن، جنس.

فصل اول: معرفی پژوهش

مقدمه:

مننژیت عبارت است از التهاب لپتومننژ ( نرم شامه + عنکبوتیه )

علل ایجاد کننده مننژیت باکتریال:

2ماه اول زندگی: استرپتوکوک گروه B، با سیل های گرم منفی روده ای نظیر E.coli، لیستریا مونوسیتوژن و گاهاً هموفیلوس انفولونزا تیپ b.

2 ماهگی تا 12 سالگی : پنوموکوک. ، مننگوکوک، هموفیلوس انفلونزاتیپ b

( هموفیلوس انفلونزاتیپ b در کودکان زیر 4 سال شایعترین علت ایجاد کننده مننژیت باکتریال بود که بعد از کاربرد واکسن کاهش قابل توجهی پیدا کرده است ). (1)و(2)

در کودکان با نقص ایمنی یا نقص آناتومیکی: سودوموناس، استاف اورئوس، استاف کواگولاز منفی، سالمونلا، لیستریا مونوسیتوژن.

در شکستگی سینوس ها و قاعده جمجمه: پنوموکوک

در آسیب های نافذ جمجمه و اعمال جراحی مغز و اعصاب: استافیلوکوک.

درشنت های بطنی _ صفاقی : استافیلوکوک اورئوس و باکتری های روده ای. (1)و(2)

از نظر اپیدمیولوژی: مننژیت باکتریال در فصول زمستان و بهار شایعتر بوده، در پسران بیشتر از دختران است و اکثراً بین دو ماهگی تا  دوازده سالگی رخ می دهد.

از نظر راه های انتشار اولین رتبه انتشار هماتوژن است بعد تلقیح مستقیم عفونت به CNS و در نهایت انتقال عفونت از یک کانون عفونی مجاور مانند عفونت های پارامننژیال ( مثل سینوزیت، ماستوئیدیت، آمپیم سابدورال و آبسه اپیدورال ).

یکسری عوامل وجود دارند که مستعد کننده ایجاد مننژیت باکتریال در فرد می باشند که شامل: نقایص سیستم ایمنی، انتقال عملکردی طحال، نقایص آناتومیکی در دستگاه عصبی، فیستول در گوش میانی و داخلی، شکستگی جمجمه ای یا سینوس های پارانازال، شنت گذاری مغزی. (1)و(2)

علائم بالینی در رده های سنی مختلف می توانند متفاوت باشد:

- در شیر خواران علائم غیر اختصاصی و شامل گریه شدید، تحریک پذیری،
بی اشتهایی، استفراغ، لتارژی و فونتانل پر، میالژی و تب است.

- در کوکان و بالغین علائم شایع عبارتند از: سر درد، فتوفوبی، سفتی گردن، استفراغ، تغییر سطح هوشیاری و تب. (1)و(2)

تشخیص بر اساس علایم بالینی، آزمایش خون و بررسی فاکتورهای مختلف و در نهایت LP و بررسی CSF می باشد.

در CSF شمارش و افتراق سلولی، میزان پروتئین، میزان گلوکز بررسی می شود و
رنگ آمیزی گرم، کشت باکتری و در موارد مشکوک به کریپتوکوکوس انجام کشت قارچ و تست های آگلوتیناسیون و لاتکس جهت بررسی آنتی ژن های پلی ساکاریدی باکتریهای کپسولدار انجام می شود. (1)و(2)

همزمان با LP آزمایشات CBC Diff، قند خون، BUN، Creatinin، الکترولیت های سرم، کشت خون و SG ادرار انجام می شود.

عوارض مننژیت هم بدو گروه ناپایدار و پایدار تقسیم می شوند:

عوارض ناپایدار شامل: افیوژن ساب دورال، سندرم ترشح نامناسب ADH، تب طول کشیده. عوارض پایدار شامل: اختلالات نورولوژیک، عقب ماندگی ذهنی، تشنج، تأخیر در یادگیری، اختلال دید، اختلال رفتاری. (1)و(2)

با نگاهی به عوارض می توان گفت که در مننژیت ثانیه ها و دقیقه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بایستی در کمترین زمان ممکن به تشخیص رسید و هر چه زودتر درمان را شروع نمود. در یک بیمار پس از تشخیص بالینی مننژیت و یا شک زیاد به آن و بررسی اجمالی از نظر منشاء احتمالی عفونت ( گوش، سینوس ها، بیماری ادراری، پوست … ) بایستی در صورت عدم وجود علائم و نشانه های عصبی موضعی و ادم پاپی بلافاصله اقدام به گرفتن مایع مغزی نخاعی نمود. اما اگر اختلال عصبی وجود داشته باشد ابتدا بایستی جهت رد ضایعات فضا گیر مغز CT. Scan به عمل آمده و در صورت منفی بودن آنگاه اقدام به LP  نمود. با توجه به اهمیت فوق العاده مننژیت در طب کودکان و نقش کلیدی که تست های تشخیصی در شناسایی این بیماری مهلک دارند و با نظر به این که بسیاری از تست های تشخیصی در دسترس در مملکت ما فاصله زیادی تا رسیدن به استاندارد های جهانی دارند ( مثلاً در مننژیت های اطفال به ندرت کشت CSF نتیجه قابل قبولی بدست می دهد ) ما بر آن شدیم که ابتدا ارزش تشخیصی هر یک از علایم بالینی مننژیت را ارزیابی کنیم و شایعترین تظاهرات مننژیت را در مملکت خود شناسائی کنیم. پس ارزش تشخیص تست های تشخیصی آزمایشگاهی را در بیمارانی که مننژیت آنها به اثبات رسیده است مورد ارزیابی قرار دهیم و بطور خلاصه برای یک طبیب ایرانی روشن نماییم که تا چه حد می تواند به علائم بیمار اعتماد کند و تا چه حد می تواند به نتایج آزمایشگاهی اعتماد کند.

همچنین در قسمت دیگری از این طرح اجرام شایع در گیر کننده CNS ( بصورت مننژیت ) مشخص خواهند شد که این مسئله کمک شایانی به نحوه انتخاب درمان تجربی در این بیماران خواهد نمود.


اهداف پژوهش:

هدف اصلی:

تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

اهداف فرعی:

1- تعیین توزیع فراوانی سنی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

2- تعیین فراوانی جنسی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

3- تعیین فراوانی علت مراجعه به بیمارستان در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

4- تعیین توزیع فراوانی قندخون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

5- تعیین توزیع فراوانی لکوسیت های خون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

6- تعیین توزیع فراوانی BUN و Creatinin خون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

7- تعیین توزیع فراوانی Na+  و K+  خون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

8- تعیین فراوانی Blood Culture مثبت در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

9- تعیین توزیع فراوانی WBC ( لکوسیت ها ) در CSF در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

10- تعیین توزیع فراوانی glc ( گلوکز ) در CSF در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

11- تعیین توزیع فراوانی پروتئین CSF در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

12- تعیین فراوانی CSF Culture مثبت در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79.

سئوالات پژوهش:

1- توزیع فراوانی سنی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79 چگونه است؟

2- فراوانی جنسی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79 چگونه است؟

3- فراونی علت مراجعه به بیمارستان در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79 چگونه است؟

4- توزیع فراوانی قند خون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79 چگونه است؟

5- توزیع فراوانی لکوسیت های خون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79 چگونه است؟

6- توزیع فراوانی BUN و Creatinin خون در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی _ سهامیه قم در سال های 82-79 چگونه است؟

...

دانلود تعیین فراوانی یافته های آزمایشگاهی در کودکان بستری شده با تشخیص مننژیت باکتریال در بیمارستان کودکان فاطمی - سهامیه قم در سال های 82-79

دانلودکاملترین{ ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc: کاهش تعداد انتقال }

ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc: کاهش تعداد انتقال

ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc کاهش تعداد انتقال

دانلود ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc: کاهش تعداد انتقال

ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc کاهش تعداد انتقال
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل docx
حجم فایل 980 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc: کاهش تعداد انتقال 

چکیده: دو روش اصلی، ایستا و پویا، برای الگوریتم داده پراکنی در شبکه های ad hoc بی سیم وجود دارد. در روش استاتیک، الگوریتم های محلی به طور فعالانه وضعیت (حمل و نقل / حمل و نقل) هر گره را با توجه به اطلاعات توپولوژی محلی و تابع اولویت شناخته شده جهانی تعیین می کند. در این مقاله، ما در ابتدا نشان دادیم که الگوریتم های داده پراکنی محلی بر اساس روش استاتیک نمی تواند یک عامل تقریب خوبی برای راه حل بهینه (مشکل NP-سخت) دست یابد. با این حال، نشان دادیم که یک فاکتور تقریبی ثابت دست یافتنی است اگر اطلاعات موقعیتی(نسبی)  در دسترس باشد. در روش پویا، الگوریتم های محلی وضعیت هر گره "در حال پرواز" را بر اساس اطلاعات توپولوژی محلی و اطلاعات مربوط به حالت انتقال تعیین می کند. با استفاده از روش پویا، اخیرا نشان داده شده است که الگوریتم های داده پراکنی محلی می تواند هنگامی که (تقریبی) اطلاعات موقعیتی در دسترس است یک فاکتور تقریبی ثابت به دست یابد. با این حال، استفاده از اطلاعات موقعیت می تواند مشکل را ساده کند. همچنین، در برخی از برنامه های کاربردی داشتن اطلاعات موقعیت نمی تواند عملی باشد. بنابراین، ما تمایل داریم بدانیم که آیا الگوریتم های داده پراکنی محلی بر اساس روش پویا می تواند بدون استفاده از اطلاعات موقعیتی یک عامل تقریب ثابت دست یابد. به طور مثبت در پاسخ به این سوال می گوییم یک الگوریتم داده پراکنی محلی که در آن وضعیت هر گره تصمیم گرفته می شود"در حال پرواز" باشد طراحی و ثابت کردیم که این الگوریتم هم می تواند تحویل کامل داشته باشد و هم تقریب ثابت به راه حل مطلوب برشد.

دانلود ترجمه مقاله الگوریتم های داده پراکنی محلی در شبکه های بی سیم Ad hoc: کاهش تعداد انتقال

{ ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید }

ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید

ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی خرداد برای کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران

دانلود ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید

ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی خرداد برای کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 137

ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی خرداد برای کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران

فهرست مطالب

عنوان    صفحه
فصل اول: طرح پژوهش    
1-1- عنوان پژوهش ..........................................................................................................    
1-2- بیان مسئله ................................................................................................................    
1-3- اهداف پژوهش ........................................................................................................    
1-4- سؤالات پژوهش ......................................................................................................    
1-5- تعریف مفاهیم .........................................................................................................    
فصل دوم: پیشینیه تحقیق    
2-1- ویژگی‌های گفتار کودکان دچار آسیب‌ شنوایی ........................................................    
2-1-1- اشتباهات در بعد زنجیره‌ای گفتار .......................................................................    
2-1-2-- اشتباهات در بعد زبرزنجیره‌ای گفتار ..................................................................    
2-2- خاصیت‌های صوتی گفتار .......................................................................................    
2-3- درک شنیداری گفتار ...............................................................................................    
2-4- آموزش مهارت‌های شنیداری برای کودکان دچار آسیب شنوایی ............................    
2-5- انواع روش‌های ارزیابی مهارت‌های شنیداری برای کودکان دچار آسیب شنوایی ....    
2-5-1- درآمد ..................................................................................................................    
2-5-2- آزمون‌های غیرفارسی ارزیابی مهارت‌های شنیداری کودکان دچار آسیب شنوایی .    
2-5-3- آزمون‌های فارسی ارزیابی مهارت‌های شنیداری برای کودکان دچار آسیب شنوایی ....    
2-6- مروری بر اطلاعات و آمار موجود .............................................................................    
فصل سوم: روش پژوهش    
3-1- نوع پژوهش ...............................................................................................................    
3-2- محیط پژوهش ...........................................................................................................    
3-3- جامعه و نمونة پژوهش .............................................................................................    
3-4- روش گردآوری اطلاعات و مشخصات ابزار گردآوری اطلاعات ............................    
3-5- نحوة انجام کار .........................................................................................................    
3-5-1- پیش‌آزمون ...........................................................................................................    
3-5-2- نحوة ارزشیابی آزمون ...........................................................................................    
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ................................................................................    
3-7- نحوة رعایت نکات اخلاقی ......................................................................................    
3-8- مشکلات اجرایی در انجام طرح ................................................................................    
فصل چهارم : یافته های پژوهش...........................................................................................    
4-1- درآمد...........................................................................................................................    
4-2- اعتبار ساختاری آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد......................................    
4-2-1- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسة امتیازات دوگروه کودکان دچار کم شنوایی شدید و عمیق....................................................................................................    
4-2-2- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسه امتیازات دو گروه کودکان 3 و 4 ساله...................................................................................................................................    
4-3- پایایی آزمون تعیین سطح مهارتهایی شنوایی خرداد....................................................    
4-4- تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز آزمون..........................................    
4-5- تأثیر میزان آموزشهای دریافتی کودک بر امتیاز آزمون.................................................    
4-6- تأثیر نوع سمعک بر امتیاز آزمون.................................................................................    
4-7- تأثیر سن کودک هنگام دریافت سمعک بر امتیاز آزمون..............................................    
4-8- تأثیر جنسیت بر امتیاز آزمون.......................................................................................    
4-9- یافته های توصیفی مدت زمان اجرای آزمون..............................................................    
فصل پنجم :‌نتیجه گیری    
5-1- بحث و نتیجه گیری    
5-2- کاربرد پژوهش    
5-3- پیشنهاد جهت تحقیقات آتی    
منابع    
References    
پیوست 2: برگه کسب اطلاعات پایه ای    
پیوست 3: برگه ثبت نتایج    
پیوست 4 : تصاویر زیرآزمون تمایزگذاری بین اصوات    
پیوست 5: تصاویر زیرآزمون شناسایی اصوات    
پیوست 6: تصاویر زیرآزمون درک جمله    
پیوست 1: داده های آماری    

 
فهرست نمودارها

عنوان    صفحه
نمودار (4-1) :‌نمایش تأثیر میزان آسیب شنوایی بر امتیازهای آزمون        
نمودار (4-2) : تأثیر سن بر امتیازهای آزمون    
نمودار (4-3) : نمایش همبستگی آزمون اولیه و مجدد    
نمودار (4-4) :‌نمایش همبستگی ،‌در کل آزمون    
نمودار (4-5) : تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز کل آزمون    
نمودار (4-6) : تأثیر میزان آموزشهای دریافتی کودک بر امتیاز کل آزمون    
نمودار (4-7) : تأثیر سن کودک هنگام دریافت سمعک بر امتیاز کل آزمون    
نمودار (4-8): تأثیر نوع و آرایش سمعک و جنسیت بر امتیاز کل آزمون
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

فصل اول

طرح پژوهش

1-1- عنوان پژوهش

ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی خرداد برای کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران.

1-2- بیان مسئله

آسیب شنوایی در کودکان منجر به عوارض سوء متعددی می‌گردد که از جمله این عوارض مشکلاتی در کسب مهارت‌های شنوایی (یعنی کشف صدا، تمایز اصوات، شناسایی اصوات، درک گفتار و ...)، مشکلاتی در رشد طبیعی زبان، مشکلات عدیده گفتاری و غیره می باشند. برای غلبه بر این عوارض سوء، پس از آن که کودک مناسب‌ترین وسیله کمک شنوایی را دریافت نمود، باید آموزش‌های ویژه در حیطه‌های گوناگون توانبخشی شنوایی مثل، تربیت شنوایی، زبان‌آموزی، تولید و اصلاح گفتار، مشاوره و غیره به فراخور نیاز کودک ارائه شود. ترتیب شنوایی، نوعی آموزش ویژه برای ایجاد و یا بهبود مهارت‌های شنوایی است. اما چگونه می‌توان فهمید که سطح مهارت‌های شنوایی کودک چقدر است و او به کدامیک از آموزش‌ها در حیطه تربیت شنوایی نیاز دارد؟ این اولین سؤا لی است که شنوایی‌شناسان در حیطه توانبخشی شنوایی با آن روبرو هستند. روش درست این است که ابتدا آزمون‌های شنوایی مختلف روی کودک انجام شود، سپس پاسخ‌های وی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. بدین‌گونه که باید آنچه را که به کودک گفته شده (محرک) و از وی انتظار می‌رود را با نوع پاسخی که می‌دهد، مقایسه نمود (اربر[1]، 1982). مربیان کودکان ناشنوا، مایلند هر یک از شاگردان خود را با روش و وسیله یکسان ارزیابی نموده و با توجه به نتیجه ارزیابی توانایی‌های شنوایی شاگردان، آن‌ها را برای قرارگیری در برنامه‌های آموزشی تربیت شنوایی، طبقه‌بندی نمایند.

نربون وشو در سال 1989 چند دلیل برای اهمیت انجام ارزیابی‌های توانایی بازشناسی شنیداری ذکر نمودند:

الف) ضمانت اجرایی برای آغاز تربیت شنوایی است.

ب) پس از یک دوره درمان، صرف‌نظر از نوع روشی که در درک گفتار فراهم شده باشد، با اندازه گیریهای مجدد، مقدار پیشرفت درک گفتار در مقایسه با نتایج آزمون قبلی تعیین می گردد.

ج ) ناتواناییهای خاصی که منجر به مشکل درک گفتار شده، شناسایی می گردد تا متعاقباً در برنامه ترتیب شنوایی لحاظ شوند.

از دیگر دلایل ارزیابی مهارتهای شنیداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 1- استفاده از این آزمون‌ها به عنوان راهنمایی برای طراحی برنامه درمانی.

2- اطلاعاتی در زمینه انتخاب یا تغییر روش‌های آموزشی مختلف فراهم می‌نماید.

3- تمرینات مناسب گفتاری و شنیداری توسط درمانگران انتخاب می‌شود.

باید اذعان داشت که آزمون‌های شنوایی و گفتاری استاندارد شده موجود قادر به تخمین دقیق سطح مهارت‌های شنوایی کودکان دچار آسیب شنوایی نیستند. زیرا اولاً برای کودکان شنوا استاندارد شده‌اند و از آنجا که مشکل درک گفتار، بیشتر در آسیب شنوایی است. بنابراین میزان درک گفتار دو کودک شنوا و ناشنوای هم‌سن بسیار از هم فاصله دارد. ثانیاً در آن دسته از آزمون‌هایی که پاسخ کودک شفاهی است، به دلیل وجود مشکلات گفتاری، برای کودکان دچار آسیب شنوایی قابلیت اجرا ندارد. بنابراین برای تعیین سطح مهارت‌های شنوایی کودکان دچار آسیب شنوایی به آزمونی معتبر و پایا نیاز داریم.

در سال 1375، یک نوع آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی به نام آزمون مدرس برای کودکان کم‌شنوای 6 تا 7 ساله فارسی‌زبان استاندارد شد (احمدی، 1375) و در سال 1382 آزمون سطح‌بندی دیگری بر مبنای آزمون اپت/های[2] (آلن[3] و سرواتکا[4]، 1994) برای افراد مبتلا به کم‌شنوایی ملایم تا عمیق ردة سنی 5 تا 20 سال ساخته و ارزشیابی شد (مظاهر یزدی، 1382). بعلاوه در چند سال اخیر بر اهمیت تشخیص سریع آسیب‌شنوایی برای ارائه هر چه سریعتر خدمات توانبخشی تأکید می شود. یاشیناگا - ایتانو[5] و همکارانش (1998) مطالعه ای را در دو گروه از کودکان دچار آسیب شنوائی انجام دادند که در یک گروه تشخیص کم شنوایی قبل از 6 ماهگی بوده و در گروه دیگر بعد از 6 ماهگی . هر یک از کودکان ظرف دوماه مداخلات توانبخشی و درمانی را دریافت کردند.


[1]- Erber, N.P.

[2]- Avditary Perception Test for the Hearing Impaired (APT/HI)

[3]- Alen

[4]- Serwatka

[5] - yashinaga - Itano

...

فصل دوم

پیشینه تحقیق

2-1- ویژگی‌های گفتار کودکان دچار آسیب شنوایی:

اغلب هنگامی که درباره گفتار کودکان دچار آسیب شنوایی صحبت می‌گردد، خطاهای بعد زنجیره‌ای (اشتباهات در اصوات گفتاری) و خطاهای بعد زبرزنجیره‌ای (اشتباهات در ریتم گفتار، پروزودی، زیروبمی، سرعت، شدت و دیرش آواها و کلمات) مطرح می‌شود. طبق قاعده‌ای کلی، باقیمانده شنوایی بیشتر، منجر به خطاهای کمتری در بعد زنجیره‌ای و زبرزنجیره‌ای گفتار می‌شود (جارالهی، 1379).

2-1-1- اشتباهات در بعد زنجیره‌ای گفتار[1]

کودکان دچار آسیب شنوایی، در تلفظ واکه‌ها و همخوان‌های سادi و مرکب، اشتباهات بسیاری دارند. بررسی تعدادی کودک که از سمعک استفاده می‌کردند و میانگین سطح شنوایی آن‌ها، 95 دسیبل HL بود نشان داد که 56% همه واکه‌ها و هم‌خوان‌های مرکب و 72% همه هم‌خوان‌ها توسط آن‌ها اشتباه تشخیص داده شده بود (مارکیدز، 1970؛ به نقل از تای موری، 1998). تعجبی ندارد که رابطه معکلوسی بین اشتباهات واکه و هم‌خوان و قابلیت فهم کلی وجود داشته باشد. همچنان که تعداد اشتباهات در گفتار کودک افزایش می‌یابد، قابلیت نهم آن گفتار کاهش می‌یابد (اسمیت، 1975؛ به نقل از تای موری، 1998).

2-1-2- اشتباهات در بعد زبرزنجیره‌ای گفتار

کودکانی که دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق هستند، گفتارشان متمایز از گفتار کودکان شنوای هم‌سن آن‌ها است. گفتار آن‌ها اغلب توأم با تنفس، دشواری، انقطاع و بدون وزن و نواخت مناسب به گوش می‌رسد. اشتباهات در الگوهای زبرزنجیره‌ای در تولید این گفتار نابجا مؤثر است. این اشتباهات عبارتند از: اشتباه در فشار، سرعت صحبت کردن، هماهنگی در تولید، کنترل تنفس، زیروبمی و شدت (جارالهی، 1379).

2-2- خاصیت‌های صوتی گفتار

برای درک چگونگی دریافت گفتار، آگاهی از خاصیت‌های صوتی آن، ضروری است. این خاصیت‌ها از سه جنبه شدت، بسامد و دیرش (تداوم زمانی) قابل بررسی هستند (احمدی، 1375).

 


[1] - Segmental

دانلود ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت‌های شنوایی کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید

{ بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت }

بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت

بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت

دانلود بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت

بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 906 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110

بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت

خلاصه فارسی

پیشگفتار

فصل اول

الف ـ باروری و ناباروری..................... 1  

ب ـ دوره پس از زایش ........................  3

ب ـ 1ـ بازگشت فعالیت چرخه ای ...............  5

 ب ـ1 ـ 1ـ عوامل موثردر بازگشت فعالیت سیکلیک     6

ب ـ2 ـ جمع شدن رحم .........................  7

 ب ـ2ـ نقش  در جمع شدن رحم .............  8                   

ب ـ3ـ ترمیم آندومتر ........................ 10

ب ـ4ـ حذف آلودگی باکتریایی .................  11

ج ـ ایمنی دستگاه تولید مثلی ................  14

ج ـ1ـ مکانیسم های دفاعی رحم ................  16

ج ـ1 ـ2ـ مکانیسم های دفاعی رحم درپریود پس از زایش    17

د ـ عفونت های رحمی .........................  18

د ـ1ـ عفونت های غیر اختصاصی رحم ............  19

م- بازگشت مکرر به فحلی...................... 20

م ـ1ـ علل برگشت به فحلی..................... 21

م ـ1ـ1ـ نارسایی در تخمک گذاری............... 22

م ـ1ـ2ـ نارسایی باروری .....................  23

م ـ1ـ3ـ مرگ زودرس رویان ....................  23

فصل دوم

الف ـ آندومتریت............................. 26

الف ـ1 ـ سبب شناسی .........................  27

الف ـ1 ـ 1 ـ جفت ماندگی ....................  28

الف ـ1 ـ 2 ـ سخت زایی ......................  29

الف ـ1 ـ 3 ـ بازگشت فعالیت طبیعی و سیکلیک تخمدان ها  31

الف ـ1 ـ 4 ـ فصل سال و بار میکروبی .........  32

الف ـ1 ـ 5 ـ شرایط بدنی..................... 32

الف ـ1 ـ 6 ـ میزان شیر...................... 32

الف ـ1 ـ 7 ـ بیماریهای متابولیک ............ .32

الف ـ1 ـ 8 ـ جفت گیری طبیعی و تلقیح مصنوعی .  32

الف ـ2 ـ باکتریولوژی آندومتریت ............. .32

الف ـ3 ـ پاتوژنز............................ .34

الف ـ4 ـ پاتولوژی .......................... .37

الف ـ 5 ـ علائم بالینی ...................... .39

الف ـ6 ـ تشخیص آندومتریت ...................  41

ب ـ درمان آندومتریت ........................ .43

ب ـ 1ـ درمان داخل رحمی .....................  46

ب ـ1 ـ1 ـ انتخاب زمان مناسب جهت انفوزیون ترکیبات ضد میکروبی به داخل رحم.......49

ب ـ1 ـ2 ـ اثر تجویز رحمی ترکیبات ضد میکروبی بر طول سیکل استروس    53

ب ـ1 ـ3 ـ اثر تحریک کنندگی محلول آنتی بیوتیک بر روی رحم .53

ج ـ ترکیبات رایج مورد استفاده داخل رحمی .... .54

ج ـ1 ـ آنتی بیو تیک ها .....................  54

ج ـ1 ـ1 ـ تتراسیکلین ها ....................  54

ج ـ1 ـ2 ـ پنی سیلین ها ..................... .55

ج ـ1 ـ3 ـ آمینوگلایکوزید ها و سولفانامید ها .  56

ج ـ2 ـ آنتی سپتیک ها ....................... .56

ج ـ2 ـ 1ـ لوگل .............................  57

ج ـ2 ـ2 ـ بتادین ...........................  58

ج ـ3 ـ درمان هورمونی .......................  58

ج ـ3 ـ1 ـ پروستاگلندین ها ..................  59

ج ـ3 ـ 2 ـ گنادوتروپین ها................... 61 

ج ـ3 ـ 3 ـ استروژن ها ......................  61

ج ـ4 ـ  درمانهای جدید ......................  62

ج ـ4 ـ1 ـ عصاره و عناصر PMN................ 62

ج ـ4 ـ2 ـ آندوتوکسین ها ....................  63

ج ـ4 ـ3 ـ سرم،‌پلاسما و سرم هایپرایمیون ...... .63

ج ـ4 ـ4 ـ لیدیوم کا- ال- پی ................  64

فصل سوم

مواد و روش کار ............................. .65

فصل چهارم

نتایج ......................................  68

فصل پنجم

بحث ........................................ .75

خلاصه انگلیسی ...............................  82

منابع ......................................  83

فهرست جداول

جدول شماره 1- تأثیر تزریق آنتی بیوتیک رحمی پس از تلقیح بر میزان باروری............................................. 71

جدول شماره 2- تأثیر تزریق آنتی بیوتیک پس از تلقیح بر باروری به تفکیک نوبت زایش.......................................... 71

جدول شماره 3- تأثیر تزریق آنتی بیوتیک پس از تلقیح بر باروری به تفکیک نوبت تلقیح......................................... 71

جدول شماره 4- فاصله روزهای زایش تا تلقیح همراه آنتی بیوتیک درگروه درمانی و کنترل..................................... 72

جدول شماره 5- تأثیر استفاده از آنتی بیوتیک در زمان تلقیح بر باروری تلقیحات بعدی....................................... 72

جدول شماره 6- وضعیت زایش درگروه درمانی............. 72

فهرست نمودارها

نمودار شماره 1- تأثیر تزریق آنتی بیوتیک رحمی پس از تلقیح بر میزان باروری ............................................ 73

نمودار شماره 2- تأثیر تزریق آنتی بیوتیک پس از تلقیح بر باروری به تفکیک نوبت زایش.................................... 73

نمودار شماره 3- تأثیر تزریق آنتی بیوتیک پس از تلقیح بر باروری به تفکیک نوبت تلقیح 74

=================================

الف - باروری و ناباروری  

اصطلاح باروری[1] درگاو ماده نشان دهنده میل‌ و قدرت جفتگیری، توانایی بارورشدن، تغذیه رویان و بالاخره قدرت خارج کردن گوساله و پرده های جنینی است. گاو سالم باروری طبیعی را با تولید یک گوساله زنده در هرسال ( 13 – 12 ماه ) نشان می دهد. ناباروری[2] عدم تولید یا تأخیر در تولید سالانه گوساله زنده را نشان میدهد. اصطلاح کاهش باروری[3] حالت اخیر را بهتر نشان می دهد، درگاوههای ماده شیری این عارضه نه تنها در تولید نسلی از نسل موجود اختلال ایجاد می کند، بلکه در میزان تولید شیر هم اثر دارد زیرا آبستنی و زایمان برای شروع و ادامه شیردهی در این گونه لازم است ( 5 ).

فاصله دوزایش[4] متوالی معیاری برای اندازه گیری توانایی تولید مثل به کارمی رود و با محاسبه 10 ماه دوره شیرواری و 2 ماه به اصطلاح دوره خشکی به صورت تولید گوساله دریک سال بیان شده است. وقتی که یک گاو پرتولید به دلیل داشتن مشکلات تولید مثلی ازگله حذف می شود نه تنها دامداریکی از با ار‏زشترین گاوهای گله اش را از دست می دهد بلکه فرصت حذف یک گاو کم تولید وکم ارزش را نیز ازدست می دهد. لیکن زیانهای اقتصادی ناشی از عدم باروری یا پایین بودن کیفیت باروری مسئله روز دامپروری است و درحقیقت کاهش باروری اساسی ترین موضوع در وضعیت پرورش گاو شیری می باشد (10 ).

وقتی که تعداد زیادی ازگاوهای شیری به دلیل ناباروری حذف می شوند متوسط تولید گله کاهش می یابد وپیشرفت ژنتیکی کند می گردد. ضررهای ناشی از بی کفایتی تولید مثل گاوهای شیری عبارتند از:

ـ افزایش روزهای شیردهی و روزهای خشکی: اختلالات تولید مثلی عمر اقتصادی دام را کاهش داده و از طرف دیگر باعث طولانی ترشدن فاصله دوزایش می گردد. با طویل شدن این فاصله با اینکه شیر بیشتری به ازاء هر دوره شیرواری (لاکتاسیون) تولید می شود ولی تولید شیر به ازاء هر روز از زندگی دام پایین می آئید، زیرا گاوها روزهای بیشتری را درقسمت انتهایی لاکتاسیون یعنی زمانی که تولید شیر پایین است طی می کنند، سپس تعداد روزهای شیردهی و روزهای خشکی دام افزایش می یابد.

ـ طولانی تر شدن فاصله دو زایش : خسارت ناشی از افزایش فاصله بین دوزایش به ازاء هر روزی که فاصله دوزایش از 365 روز بیشترشود درانگلستان حدود 5/3 پوند برای هر رأس گاوشیری برآورده شده است (39).

- اختلالات تولید مثلی باعث کاهش زنده ماندن و یا قدرت ماندگاری تعداد گوساله های متولد شده در هر سال شده، در نتیجه تلیسه های کمتری جهت جایگزینی و فروش درگله تولید خواهد شد.

ـ هزینه جایگزینی وکاهش بهبود ژنتیکی گله: دربسیاری از بررسی ها اختلالات تولید مثل و در مرحله بعد کاهش تولید شیر در صدر مشکلات گله قراردارند و مهمترین علت حذف گاوها عنوان شده است. جهت افزایش متوسط شیرتولید شده درگله باید گاوهای که تولید شیرشان کم است ازگله حذف نمود و این مسئله درصورتی امکان پذیراست که ضررهای ناشی ازتولید مثل درحداقل باشد، ولی با افزایش میزان حذف ازگله به علت عدم باروری میزان حذف گاوهایی که تولید شیرشان کم است نیزکاهش می یابد که سبب کاهش پیشرفت ژنتیکی گله می گردد.

ـ هزینه های مربوط به مصرف اسپرم درصورت پایین بودن میزان آبستنی افزایش می یابد.

ـ توانایی تولید مثل ضعیف ناشی از اختلالات تولید مثل هزینه های زیادی در رابطه با خدمات دامپزشکی برای گاوهای مبتلا خواهد داشت (3).  

باید توجه داشت که یکی ازحساس ترین و بحرانی ترین مراحل درطول دوره تولید یک گاو زایمان و مراحل پس از آن می باشد، که در این مرحله باید توجه خاصی به گاو معطوف داشت. دردوره پس از زایش گاوها ازنظربدنی در وضعیت مناسبی نبوده و نسبت به عوامل محیطی وعفونت ها بسیارحساس می باشند. عدم رعایت مسائل مربوط دراین دوره زمینه ساز بروز اختلالات تولید مثلی خواهد بود و عمراقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد (22). به هرحال تصمیم گیری دراین زمینه بدون شناخت روند تغییرات حوادث و اختلالاتی که دراین دوره گریبانگیر دستگاه تولید مثل دام می گردد امکان پذیرنیست. طول دوره پس از زایش تحت تأثیرمجموعه ای ازعوامل شامل سن، ‏‏نژاد، فصل، تغذیه، تعداد زایش،  بیماریها واختلالات حین و پس از زایش قراردارد. دوره پس اززایش اغلب به دلیل به تأخیرافتادن درجمع شدن رحم[5]، تأخیردر برقراری مجدد سیکل استروس یا هر دو آنها طولانی می گردد و در واقع پایان این دوره را می توان زمان وقوع اولین استروسی که طی آن دام مورد جفت گیری منجر به آبستنی قرارمی گیرد، نیزدانست ( 39 ).


[1] - Fertility

[2] - Infertility

[3] - Subfertility

[4] - calving interval

[5] - uterine Involution

...

ج-  ترکیبات رایج داخل رحمی

ج-1-آنتی بیوتیک ها

ج-1-1- تتراسیکلین ها :

اکسی تتراسیکلین یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف فعال علیه بسیاری از میکروارگانیسم هاست که در رحم گاو عفونت ایجاد می کنند. فعالیت اکسی تتراسیکلین توسط ذرات بافتی و عدم حضور اکسیژن به مقدارکمی کاهش می یابد، عواملی که از عمل اکسی تتراسیکلین موضعی ممانعت به عمل می آورند شامل توزیع یکنواخت دارو در دستگاه تولید مثلی، دزهای بالا که به آندومتر صدمه وارد میکند  و غلظت بالای دارو که عمل سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد می باشد (7). آرتور (1996) بیان می دارد که آنتی بیوتیک های وسیع الطیفی نظیر اکسی تتراسیکلین که با دزی بیشتر از mg/kg 22 بطریق داخل رحمی استفاده می گردند در مجرا و بافت رحم حداقل غلظت مهاری ( MIC ) موثر را فراهم می آورند (5).

دو مشکل اساس این دارو افزایش مقاومت باکتریایی مرتبط با وسعت بکارگیری آنها و اثرات تخریشگری برروی موکوس رحم، واژن وسرویکس و ایجاد آندومتریت شیمیایی می باشد (57،33).

 

ج-1-2- پنی سیلین ها

در طول 4 هفته اول پس از زایش میکروارگانیسم های آلوده کننده رحم ( بی هوازی های گرم منفی ) پنی سیلیناز تولید می کنند بنابراین مصرف این دارو در دوره ابتدایی پس از زایش به طریق موضعی بی تأثیر می باشد، تا روز 30 بعد از زایش این ارگانیسم ها پاک شده و درمان داخل رحمی با پنی سیلین مفید می باشد( 21،14،9،7 ). اکسی تتراسیکلین بیشترین غلظت ضد میکروبی را در سطح آندومتر دارد و پنی سیلین هم از طریق عمومی از سروز تا میومتر و لوله های تخم بر را به خوبی پوشش می دهد. انفوزیون داخل رحمی پنی سیلین G سدیم (10 میلیون واحد بین المللی ) غلظت های درمانی را در مجرای رحم و آندومتر برای 24 ساعت فراهم می سازد. بهتر است برای درمان داخل رحمی از پنی سیلین های نیمه ساختگی استفاده شود زیرا جذب آنها نسبت به پنی سیلین در رحم کمتر است. بطور تجربی تزریق استرادیول بنزوات به روش داخل رحمی یا عضلانی به گاوهای سیکلیک سبب افزایش جذب پنی سیلین بنزیل سدیم از رحم گشته که اثر مثبت استروژن بر جذب آنتی بیوتیک ها از این ارگان می باشد، به نظر می رسد که این تأثیر به علت افزایش خون رحمی یا افزایش قابلیت نفوذپذیری آندومتر است که به استروژن نسبت داده می شود ( 14،7 ).

دانلود بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیک پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت

دانلودکاملترین{ گزارش کارآموزی قولنامه }

گزارش کارآموزی قولنامه

گزارش کارآموزی قولنامه

دانلود گزارش کارآموزی قولنامه

گزارش کارآموزی قولنامه
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
فرمت فایل docx
حجم فایل 367 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

گزارش کارآموزی قولنامه

چکیده:

با عنایت به ماهیت عمل حقوقی که دو طرف انجام می‌دهند و با تفسیر صحیح از قصد مشترک طرفین و شروط ضمنی اصولا ماهیت قولنامه «سند عادی تعهد به انتقال مال غیرمنقول» توصیف می‌گردد، زیرا دادرس در مقام تفسیر قرارداد باید قصد مشترک طرفین را احراز نماید و موظف به عنوانی که طرفین در صدر قرارداد برای عمل حقوقی خود انتخاب نموده‌اند نیست.

قولنامه متضمن وفای بعهد است و آیات و روایات زیادی در باب احترام بتعهدات و پیمانها وجود دارد.

اعتبار بخشیدن قولنامه به عنوان سند عادی بیع دارای ایرادهای حقوقی و مشکلات عملی بسیار است که اهم آن منافات داشتن بیع با ماهیت حقوقی قولنامه است که با تدقیق و تفسیر بندهای 1، 3 و 4 ماده 362 ق.م تبیین می‌گردد، زیرا که مفاد قولنامه، حاوی قول برای عقد در آینده است و آن قول طرفین نه تنها عقد نیست بلکه ایجاب نیز تلقی نمی‌گردد. در نظام حقوقی انگلیس نیز برخی اظهارات که دعوت به معامله هستند از ایجاب مجزا و متفاوت هستند و مهم‌ترین مشکلی که از لحاظ عملی برای اعتبار آن به عنوان سند عادی بیع وجود دارد تعارض آن با مواد 22 و 48 ق.ث است، ولی در هر حال صدور حکم «الزام به تنظیم سند رسمی انتقال»، به استناد قولنامه با اجتماع سایر شرایط قانونی، منطبق با موازین صحیح قانونی و عدالت قضایی است.

واژگان کلیدی: اصطلاح قولنامه، فقه امامیه، قصد مشترک طرفین، شروط ضمنی و تبانی، وجه التزام، خسارات عدم انجام تعهد، خسارات تاخیر تعهد، پیمان نامزدی، قولنامه نکاح.

دانلود گزارش کارآموزی قولنامه